Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelProffesionella cykeltjuvar!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Detta är ju helt jävla otroligt.

Helt sanslöst. För ett tag sedan hade sydsvenskan en artikel om felparkerade bilar som de inte fick lov att flytta enligt lag. Är det lagligt att ta cyklar på det här viset? Någon som vet?

Cyklarna står ju inte i vägen för någon på den stora tomma platse

Du får ju inte ens ta din egen cykel om den anmälts som stulen. Så hur ska du då kunna ta andras, även om de står fel? Stöld kallar jag det hela.

Polisanmälan vore väl det enda rätta, bildbevis finns ju.

Alla som brukar ta cykeln, borde för en dag ta bilen och köra runt kommunalhuset och tuta under några timmar, sen skulle nog eländet upphöra...

Sen skulle det personligen kännas rätt att använda en cykelram för att rådbråka ansvarig tjänsteman/politiker.

För att nyansera det hela lite: http://www.malmo.se/Medborgare/Stadsplanering--trafik/Trafik--hallbart-resande/Gang--och-cykeltrafik/Bortforslade-cyklar/Cykelparkering-vid-Station-Triangeln.html

Titta gärna på skylten på bilden och läs lagtexten som det

Bra med lite annat perspektiv Elin 🙂

Lösningen är ändå riktigt dålig. Jag cyklar dit varje dag. Ingen skyltning till någon cykelparkering, ingen sådan synlig från det trånga cykel/gångstråk som leder fram till nedgången till citytunneln heller. Och med

I princip är det bra att de städar upp. I de flesta städer står/ligger det trasiga cyklar som uppenbarligen är övergivna av sina ägare - de står/ligger orörda vecka efter vecka. Dessa tycker jag är självklart att de ska kunna få släpa bort.

Men sen finn

Underligt då att de hävdar att de inte får flytta trafikfarligt parkerade bilar.
I en rondell i Älvsjö stod en bil mitt i rondellen för ett tag sen. jag ringde polisen, för det var kaos. Det var inte deras ansvar, trots att den stod farligt. Gatukontoret

I princip är det fullt tillåtet och i det här fallet finns det ju bakomliggande skäl, sedan kanske de har dragit det lite långt, men gränsdragning är ju inte alltid så enkelt. I cykelställ som anvisat är ju ändå en gräns som är tydlig.

Om det går är de s