Quote from Sandra Näslund on 20 January 2012, 22:36(Varning för fredagsgrinigt inlägg)
Det här är ju ett typexempel på hur mycket lättare det är att pissa på sketna velocipedryttare än att röra den heliga bilismen.
Hur många av er har inte sett trafikfarligt placerade bilar som får stå i timmar/dygn/m
(Varning för fredagsgrinigt inlägg)
Det här är ju ett typexempel på hur mycket lättare det är att pissa på sketna velocipedryttare än att röra den heliga bilismen.
Hur många av er har inte sett trafikfarligt placerade bilar som får stå i timmar/dygn/m
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 23:23Det är bara att ringa så fort något som inte hör hemma finns på cykelbanan som glas, kommunens bilar, containers, snö och så vidare. Det brukar inte vara så muntert om de får 100 klagomål varje arbetsdag, De ska ju registreras och hanteras.
Det är bara att ringa så fort något som inte hör hemma finns på cykelbanan som glas, kommunens bilar, containers, snö och så vidare. Det brukar inte vara så muntert om de får 100 klagomål varje arbetsdag, De ska ju registreras och hanteras.
Quote from ellen olsson on 20 January 2012, 23:50Det där kan inte vara tillåtet! Inte en chans att Malmö Stad klarar sig i en högre rättslig instans.
Framförallt så är det dock obegripligt att de inte angriper grundproblemet... Vad är det för imbeciller som bestämmer där nere?
Det där kan inte vara tillåtet! Inte en chans att Malmö Stad klarar sig i en högre rättslig instans.
Framförallt så är det dock obegripligt att de inte angriper grundproblemet... Vad är det för imbeciller som bestämmer där nere?
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 08:21Det är väl allmänt känt att man får böter om man felparkerar. Med en bil räcker det att ett hjul kan stå fel så är 750 spänn fattigare eller vad det nu kan vara. Varför ska cyklister särbehandlas? Det är skyltat om vad som gäller. Är det fullt och man int
Det är väl allmänt känt att man får böter om man felparkerar. Med en bil räcker det att ett hjul kan stå fel så är 750 spänn fattigare eller vad det nu kan vara. Varför ska cyklister särbehandlas? Det är skyltat om vad som gäller. Är det fullt och man int
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 08:52Om man fraktar bort cyklar på det här sättet på grund av att de är i vägen, så föreligger det nog ett ganska grovt tankefel. Tänk om alla dessa hundratals cykelpendlare istället tog bilen... Tvärtom är de en tillgång för att minska trängseln i stadskärnor
Om man fraktar bort cyklar på det här sättet på grund av att de är i vägen, så föreligger det nog ett ganska grovt tankefel. Tänk om alla dessa hundratals cykelpendlare istället tog bilen... Tvärtom är de en tillgång för att minska trängseln i stadskärnor
Quote from Lena O on 21 January 2012, 08:58Jim: Dyslektiker och invandrare/turister som inte kan språket?
Korkad syn du ha. Men det är klart, skulle min cykel börja att brinna vill jag att utryckningsfordom ska kunna ta se fram. Bilar ta alldeles för mycket plats som det är och deras felparkering
Jim: Dyslektiker och invandrare/turister som inte kan språket?
Korkad syn du ha. Men det är klart, skulle min cykel börja att brinna vill jag att utryckningsfordom ska kunna ta se fram. Bilar ta alldeles för mycket plats som det är och deras felparkering
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 09:01"Dyslektiker och invandrare/turister som inte kan språket?"
Ja, de behöver såklart inte följa lagar och regler.
"Dyslektiker och invandrare/turister som inte kan språket?"
Ja, de behöver såklart inte följa lagar och regler.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 09:22@Jim
tycker din syn är skev " but thats me" 🙂
@Jim
tycker din syn är skev " but thats me" 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 10:51Håller helt med dig Daniel.
Jim: har du tittat på videon? Det är en stor öppen yta cyklarna står på och det är helt uppenbart att de cyklarna som plockas på videon inte står i vägen för någons framfart.
Håller helt med dig Daniel.
Jim: har du tittat på videon? Det är en stor öppen yta cyklarna står på och det är helt uppenbart att de cyklarna som plockas på videon inte står i vägen för någons framfart.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 13:511. Jag har sett videon och läst Elins länk. Jag avslutade mitt inlägg med en 😉 och "Mvh Starke man". Lite ironiskt och skämtsamt men det gick nog inte fram.
2. Samtidigt tycker jag att cyklister resonerar helt uppåt väggarna emellanåt. Man vill likställa
1. Jag har sett videon och läst Elins länk. Jag avslutade mitt inlägg med en 😉 och "Mvh Starke man". Lite ironiskt och skämtsamt men det gick nog inte fram.
2. Samtidigt tycker jag att cyklister resonerar helt uppåt väggarna emellanåt. Man vill likställa