Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 22:31Parkeringsförbudet gäller ändå, även utan tilläggsskylt. Fordon får överhuvud taget egentligen inte parkeras på gångytor annat än på anvisad plats.
Parkeringsförbudet gäller ändå, även utan tilläggsskylt. Fordon får överhuvud taget egentligen inte parkeras på gångytor annat än på anvisad plats.
Quote from ellen olsson on 21 January 2012, 22:33Att kapa lås går liiiiiiite utanför bortforsling av fordon. Då förstör du annan persons egendom.
Att kapa lås går liiiiiiite utanför bortforsling av fordon. Då förstör du annan persons egendom.
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 22:43Lycka till att hävda det.
Lycka till att hävda det.
Quote from ellen olsson on 21 January 2012, 23:06Inga problem. Det är kommunen och inte polisen som gör det. Kommunen hade möjligen fått göra det om det varit nödvärn...
Inga problem. Det är kommunen och inte polisen som gör det. Kommunen hade möjligen fått göra det om det varit nödvärn...
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2012, 23:31Fredrik, jag bara eftersökte stödet i lagen för att parkeringsförbudet även gäller cyklar.
Det finns många lagar för fordon som bara gäller motorfordon, exempelvis dubbdäcksförbudet på Hornsgatan, halvljus på dagen samt att det inte finns nån promillegrä
Fredrik, jag bara eftersökte stödet i lagen för att parkeringsförbudet även gäller cyklar.
Det finns många lagar för fordon som bara gäller motorfordon, exempelvis dubbdäcksförbudet på Hornsgatan, halvljus på dagen samt att det inte finns nån promillegrä
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 10:35Oavsett om det skulle vara lagligt eller olagligt att forsla bort cyklarna är det ju ett kortsiktigt tänkande som inte löser problemet. Att det behövs mer cykelställ. Istället så tycker man det är ok att reta upp många av sina boende i stad.
Oavsett om det skulle vara lagligt eller olagligt att forsla bort cyklarna är det ju ett kortsiktigt tänkande som inte löser problemet. Att det behövs mer cykelställ. Istället så tycker man det är ok att reta upp många av sina boende i stad.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 10:47Förbudet gäller alla fordon. Det finns inga undantag för cyklar såvitt jag vet och varför skulle det göra det? I allmänhet är det ju för att någon plats inte ska blockeras och några cyklar blockerar lika bra.
Så rent generellt är det t.ex inte korrekt at
Förbudet gäller alla fordon. Det finns inga undantag för cyklar såvitt jag vet och varför skulle det göra det? I allmänhet är det ju för att någon plats inte ska blockeras och några cyklar blockerar lika bra.
Så rent generellt är det t.ex inte korrekt at
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 10:50Enligt kommunen finns det gott om plats i cykelställ i närheten som inte används, även om jag i princip håller med om vad du skriver.
Enligt kommunen finns det gott om plats i cykelställ i närheten som inte används, även om jag i princip håller med om vad du skriver.
Quote from ellen olsson on 22 January 2012, 10:50Nej, det räcker inte att det anmäls till Polisen. Det utrymmet finns inte i lagen. Kommunen har inte större rättigheter än vad du har som privatperson.
Nej, det räcker inte att det anmäls till Polisen. Det utrymmet finns inte i lagen. Kommunen har inte större rättigheter än vad du har som privatperson.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 10:57"9 § När någon annan myndighet än polismyndigheten beslutat eller verkställt flyttning, skall den genast underrätta polismyndigheten."
Myndigheter har definitivt helt andra rättigheter än gemene man.
Skyldigheter också tilläger Edit. Det finns helt enke
"9 § När någon annan myndighet än polismyndigheten beslutat eller verkställt flyttning, skall den genast underrätta polismyndigheten."
Myndigheter har definitivt helt andra rättigheter än gemene man.
Skyldigheter också tilläger Edit. Det finns helt enke