Quote from Rasmus Olsson on 22 January 2012, 11:01Fredrik, jag har funderat på det där med att parlera cyklar på trottoaren. Cykeln är ett fordon, där är vi alla eniga. Men vad tror ni händer om jag parkerar cykeln på gatan vid trottoarkanten, på lagligt ställe? Om det inte är en ruta men p tillåten, hur
Fredrik, jag har funderat på det där med att parlera cyklar på trottoaren. Cykeln är ett fordon, där är vi alla eniga. Men vad tror ni händer om jag parkerar cykeln på gatan vid trottoarkanten, på lagligt ställe? Om det inte är en ruta men p tillåten, hur
Quote from ellen olsson on 22 January 2012, 11:09Fredrik: Att kapa lås ingår inte i det lagen benämner "flyttning".
Fredrik: Att kapa lås ingår inte i det lagen benämner "flyttning".
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 11:32Står den mitt på torget lär den inte vara fastlåst i något, däremot om den står vid cykelstället.
Tror inte komungubbarna orkar bryta upp en massa feta lås!
Står den mitt på torget lär den inte vara fastlåst i något, däremot om den står vid cykelstället.
Tror inte komungubbarna orkar bryta upp en massa feta lås!
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 11:32Har du något prejudikat? Annars tror jag att du är ute och cyklar Fredrik. Faktiskt.
Edit tillägger att den reglering som finns är att fordon eller föremål som tillhör fordonet inte får tillföras "onödig skada". Det torde innebära att det är tillåtet att
Har du något prejudikat? Annars tror jag att du är ute och cyklar Fredrik. Faktiskt.
Edit tillägger att den reglering som finns är att fordon eller föremål som tillhör fordonet inte får tillföras "onödig skada". Det torde innebära att det är tillåtet att
Quote from Rasmus Olsson on 22 January 2012, 11:42Det skulle finnas en cykeljurist, som är expert på att tolka lagar, förarbeten och domar för cyklister. Så kan vi istället ägna kraften åt att förändra de lagar som vi anser är fel.
Det skulle finnas en cykeljurist, som är expert på att tolka lagar, förarbeten och domar för cyklister. Så kan vi istället ägna kraften åt att förändra de lagar som vi anser är fel.
Quote from ellen olsson on 22 January 2012, 12:13Jag vill poängtera att det värsta är att de så uppenbart inte ens verkar ha funderat över vad som är det egentliga problemet.
Jag vill poängtera att det värsta är att de så uppenbart inte ens verkar ha funderat över vad som är det egentliga problemet.
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 12:26Jag skulle gissa att det är en vandringssägen, eller att man bara var pragmatisk och slantade en femhundring till någon som orkade tjafsa tillräckligt mycket. Det kan också handla om flytt under andra omständigheter som ger mindre möjligheter att flytta f
Jag skulle gissa att det är en vandringssägen, eller att man bara var pragmatisk och slantade en femhundring till någon som orkade tjafsa tillräckligt mycket. Det kan också handla om flytt under andra omständigheter som ger mindre möjligheter att flytta f
Quote from ellen olsson on 22 January 2012, 12:37Njae, det var knappast en vandringssägen eftersom det förekom bilder och debatterades på något forum, kanske HappyMtb. Jag kommer dock inte ihåg alla detaljer.
Annars är det bara att anmäla kommunen i det här fallet. Att de burit sig korkat åt är uppenba
Njae, det var knappast en vandringssägen eftersom det förekom bilder och debatterades på något forum, kanske HappyMtb. Jag kommer dock inte ihåg alla detaljer.
Annars är det bara att anmäla kommunen i det här fallet. Att de burit sig korkat åt är uppenba
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 13:09Fredrik o Fredrik, jag tycker att minst en Fredrik för lite har engagerat sig.
För mig känns det som att J:s uppfattning är rimligare än G:s och att det är tveksamt om just det här ärendet skulle ta sig till HD.Resonemangsmässigt kan man ju fråga sig om
Fredrik o Fredrik, jag tycker att minst en Fredrik för lite har engagerat sig.
För mig känns det som att J:s uppfattning är rimligare än G:s och att det är tveksamt om just det här ärendet skulle ta sig till HD.
Resonemangsmässigt kan man ju fråga sig om
Quote from Rasmus Olsson on 22 January 2012, 13:20... och dessutom hade kommunen nog sparat pengar genom att slippa transportera bort så många cyklar.
... och dessutom hade kommunen nog sparat pengar genom att slippa transportera bort så många cyklar.