Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Får väl posta denna fråga i detta forum trots att den skulle kunna läggas på andra ställen.

Någon som vet om det finns något gratisprogram eller liknande som kan kolla vilken bpm musik man spelar har? Jag håller på att försöka öka min stegfrekvens och tä

http://www.mixmeister.com/bpmanalyzer/bpmanalyzer.asp

Ja mixmeister pulsar fint. VIll man ha något väldigt simplet men som är bra och ta till om man hör en låt på radion eller liknande.

Förutsätter dock att man har taktkänsla http://www.all8.com/tools/bpm.htm

Jag är fortfarande förvånad över att ingen programmerat en app för iphone eller android som mäter stegfrekvens och tex varnar om frekvensen understiger/överstiger vissa gränsvärden.
Finns detta? Jag har inte hittat något annat än stegräknare.

Tack Thomas, den verkar funka fint på musikfiler man har på datorn... men jag funderade på något program som kunde ta ljudet som kommer från datorn, radion eller stereon. Jag kan liksom inte få in spotifymusiken in i MixMeisters bpm analyzer... eller är d

Jag sov med en metronom klickandes på 120 bpm under ett år. Så nu kan jag snabbt uppskatta bpm med 120 som utgångspunkt.
Du ska klicka tempot på mixm, så kommer bpm upp.

Bjarne, svarar du på mitt inlägg? I sådana fall upprepar jag mig: jag funderade på något program som kunde ta ljudet som kommer från datorn, radion eller stereon. Jag kan liksom inte få in spotifymusiken in i MixMeisters bpm analyzer... Verkar alltså som

Den som Erik länkar till funkar ju om du hör något på radion, för att använda Mixmeister måste du antagligen få in det i datorn på något vis (kanske kan fungera med en mikrofon men då finns uppenbar risk för rundgång)

Annars finns det program som gör att

Linus: Det var ett luddigt svar jag gav dig. Det finns program som gör detta men inga smidiga (vad jag vet) som fungerar på ett enkelt sett som du vill. Det finns ett enkelt program som man använder sig av genom att lyssna på musiken och knappa i takt vis

Ahaa, jag lekte lite med Erics länk men förstod inte att man skulle använda den på det sättet 😀 ... Den blir ju jättebra. (t+)
Tack! 🙂

12