Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tillhör skaran människor som aldrig riktigt får kläm på det här med pronation. Jag har ingen aning om vad jag gör med mina fötter när jag springer…mer än att jag sätter den ena foten framför den andra. Jag har dock en känsla av att jag, precis som när

Camilla, enligt slitningarna supinerar Du, alltså rullar på utsidan av skon i löpsteget. Huruvida Du behöver "specialskor" för detta kan jag inte uttala mig om. Det enda jag tror är att Du ska absolut inte ha pronationsstöd i skon, då blir supineringen än

Kanon, tack! Misstänkte att det var så..., men den enda hjälp jag fått i butik tidigare (några år sedan) är att "alla överviktiga människor överpronerar" -> därmed även du...
...vilket jag inte riktigt trodde på, men accepterade som allmängiltig regel. Nu

Camilla: Jag sliter också skor precis som du och har alltid trott att jag supinerat. När jag sen vågade mig in på löplabbet och fick se mina filmade fötter som joggade, syntes det tydligt att jag hade en lätt pronation. Jag satte i yttersidan av hälen för

Men Camilla, jag måste lägga mig i och hålla med Sylvia edit: och Annki: Specialaffärerna (Running Store och Löplabbet känner jag till) är minst lika mycket till för dig! Dom vill sälja sportutrustning! Gå dit!

Folk brukar inte vilja gå in där för de tror att sakerna är dyrare och att du måste vara elit för att få hjälp. Det är helt tvärtom, ungefär samma priser som de stora kedjorna och det är nybörjarna som behöver hjälpen! Gå in, ta med dig dina gamla skor oc

Ni har naturligtvis rätt allihop om specialbutikerna...

...måste bara samla lite självförtroende. I min värld är jag fortfarande "en fet kossa" som liksom bara låtsas vara löpare...
...och är rädd att bli "avslöjad".

Inte särskilt rationella tankar...o

Det låter som ett bra mål Camilla!

Heja dig!

Jag trodde likadant, sprang på utsidan och slet och trodde jag supineradee, men fick sen se på Gå och Löpkliniken att jag rullade inåt på foten och att det var därför jag hade haft ont knäna i 15 år och inte kunde springa.
Stöd på insidan och vips, nu dr

Ditt första steg mot en tuffare löpar-camilla kanske? 🙂

12