Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på om man kan skaffa gjutna sulor till löparskorna och då köpa neutrala skor eller om det är bättre att köpa skor med pronationstöd. Idag använder jag mig av skor med pronationsstöd. Vilka erfarenheter har ni?

För mig fungerar det mycket bättre med gjutna sulor och neutrala skor. Har man en liten pronation kanske det kvittar men jag har mycket och dessutom skiljer det sig mellan fötterna. Nackdelen kan väl vara att sulorna tar lite plats i skorna

När jag gjorde sulor valde ortopeden som gjöt sulorna ut skor. Han fyllde i ett formulär som jag tog med till en sportbutik de samarbetade med, så fick jag skor utprovade. Så kolla med de som gjuter! Det beror som sagt på hur mycket du pronerar etc.

Har du provat att springa i tunnare skor?
Jag vet inte om hur många detta gäller för, men helt klart så är det färre som behöver pronationsstöd i tunnare skor än i mer klassiska "tjockskor".

Så var det för mej i alla fall, har inte behövt pronationsst

Ortopedteknikrern som gjöt mina sulor rekommenderade en träningssko och en tävlingssko som skulle passa mina fötter. Jag följde hans rekommendationer och är mycket nöjd, är inne på 5 paret nu.

Med andra ord, den som gjuter sulorna BÖR kunna rekommendera