Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Håller på och tränar till Berlin Marathon -08 (28sep), o har några frågor som jag hoppas få hjälp med:)
Sprang Stockholm marathon 2002 på 04:56 o skulle gärna komma i mål på 4 timmar om det ens verkar realistiskt...?

Var ute ikväll på en 10km lä

3. Fortsätt att springa med korta steg: det ger skonsammare och mer ekonomiskt löpsteg!

Hej!

Tack för svaren ang. löp steg o tränings pass!, o har som sagt tänkt denna gång följa nåt program ev. den på (marathon.se) , hur är det då med min puls, är det nån som kan svara på det, (min fråga ovan)...

Marathon.se programmen har rekommendationer på hur du ska ligga i puls (en % av din maxpuls).
Det finns formler för räkna ut maxpulsen men dem ska du inte lite speciellt mycket på. Du kan testa att göra ett maxpulstest själv och då få ut din maxpuls som d

Tack för det, ska gå in o kolla!...var ut på en runda ikväll 7,8km o då sprang jag med en hastighet strax under 9km/h o då var medel pulsen 157 o max pulsen 172, så betydligt lägre denna gång...(vet inte om motvind påverkar mycket men då jag sprang 10km/1