Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Google lyckades inte ge mig svar, men jag vet ju att ni är klokare så jag hoppas på bättre lycka här 🙂

Ska springa LL i år igen, men pga skador i år som hindrat backlöpning/intervaller, samt vila+förkylning 3 av de 4 senaste veckorna, så har jag gett u

Efter vad jag har hört/läst - Är man tränad för det, kan man ligga ~20 slag under HRmax på maran.

Men egentligen så ska du inte utgå från vad andra har haft för medelpuls under sina tävlingar. Det kan ju bli hur galet som helst.

Bättre att känna efter

Kanske verkar lite motsägelsefullt, men trots att jag inte är i tillräcklig LL-form för att prestera så bra som jag hade önskat tidsmässigt, så vill jag ju ändå göra ett så bra lopp som möjligt utifrån mina förutsättningar nu.
Och jag är lite för duktig

Hej
Har sprungit LL 5 ggr, bästa tid 2:48. Mitt tips är att spara dig så det känns bra och har kraft att löpa på när du sprungit 2 mil. Sedan kan du öka där ifrån och in i mål. Min bästa tid gjorde jag genom att gå i uppförsbackar och springa på sedan. Fö

Utan att säga vad som gäller för dig, så har jag ungefär samma medelpuls på LL som på VU dvs 10 km. Däremot är maxpulsen några slag högre på LL, antagligen beroende påbackarna, eller så att det är "mer tävling" än LL.
Halvmaror så har jag bara sprungit Mu

Tack för input!

Förra året sprang jag som du tipsade om Mats; tog det lugnt, jättelugnt i backar men utan att gå, och hade ett väldigt stabilt lopp där jag plockade placeringar hela vägen in i mål och aldrig kände att det var speciellt obbigt. Upenbarlig