Quote from Guest on 26 March 2013, 12:00Jag har ingen ambition att tävla eller liknande med min löpning. Har som grund mål att springa milen på under 50 min i år.
Har inhandlat pulsklocka nu och tänkte försöka springa på puls men vilken puls nivå är ok att ligga på?? Mitt stora problem när ja
Jag har ingen ambition att tävla eller liknande med min löpning. Har som grund mål att springa milen på under 50 min i år.
Har inhandlat pulsklocka nu och tänkte försöka springa på puls men vilken puls nivå är ok att ligga på?? Mitt stora problem när ja
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 12:101. Ta reda på din maxpuls. Jag är nästan säker att din nuvarande inställning är mycket lägre än den borde vara (man ligger inte på 90-94% utan att medventandet pressa sig till det).
2. Vilken pulsvärde du vill ha beror på träningspasset du vill genomföra
1. Ta reda på din maxpuls. Jag är nästan säker att din nuvarande inställning är mycket lägre än den borde vara (man ligger inte på 90-94% utan att medventandet pressa sig till det).
2. Vilken pulsvärde du vill ha beror på träningspasset du vill genomföra
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 12:52http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=89
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 13:32Nybörjare här och springer milen nära 50min.
Man blir inte totalt slut bara för att man uppnått max/höga pulser. Du öppnar nog för hårt bara, spring samma runda där du tvingades promenera, men spring 15-25 sekunder långsammare per kilometer dit, du har n
Nybörjare här och springer milen nära 50min.
Man blir inte totalt slut bara för att man uppnått max/höga pulser. Du öppnar nog för hårt bara, spring samma runda där du tvingades promenera, men spring 15-25 sekunder långsammare per kilometer dit, du har n
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 22:00Jorden är platt.
Jorden är platt.
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 09:46Maxpulsen ökar ej. Den minskar däremot med ålder.
Även om man springer med pulsklocka är det bra att lära sig springa lite på känsla. Vill du veta din maxpuls så finns det många olika (mer eller mindre exakta) sätt att ta reda på den. Dock har alla gemen
Maxpulsen ökar ej. Den minskar däremot med ålder.
Även om man springer med pulsklocka är det bra att lära sig springa lite på känsla. Vill du veta din maxpuls så finns det många olika (mer eller mindre exakta) sätt att ta reda på den. Dock har alla gemen
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 14:28Man tackar för all feedback ska ta in allt och se var jag landar.
Min max puls under en 5 km runda ligger runt 190 och snittpulsen på ca 170, vet inte om den går ner när man blir äldre (jag född 74) men det kanske kommer jag är ju inte 40 än.
Probleme
Man tackar för all feedback ska ta in allt och se var jag landar.
Min max puls under en 5 km runda ligger runt 190 och snittpulsen på ca 170, vet inte om den går ner när man blir äldre (jag född 74) men det kanske kommer jag är ju inte 40 än.
Probleme
Quote from Funbeat user on 29 March 2013, 22:24Jag har kört efter klockan ett par år nu och gått ner från 50 till 42 på milen, inte klar ännu. 3 pass i veckan. Med uppehåll nästan mellan gbgvarvet och nov varje år...
Maxpuls ca 197, vilopuls 50.
Ett intervallpass, 4-6 tempohöjningar där jag ligger m
Jag har kört efter klockan ett par år nu och gått ner från 50 till 42 på milen, inte klar ännu. 3 pass i veckan. Med uppehåll nästan mellan gbgvarvet och nov varje år...
Maxpuls ca 197, vilopuls 50.
Ett intervallpass, 4-6 tempohöjningar där jag ligger m
Quote from Funbeat user on 6 April 2013, 07:43http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?GroupID=3668&PostingCode=8620
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?GroupID=3668&PostingCode=8620