Quote from Guest on 28 August 2008, 20:45Hej, jag och en kompis vill aspirera på medaljtid i Lidingöloppet och kommer dit med olika bakgrund. Idag tog vi vårt första gemensamma pass.
Det anmärkningsvärda var vår stora skillnad i puls. Vi sprang i farter över "medaljtempo" (endast en halvtimme)
Hej, jag och en kompis vill aspirera på medaljtid i Lidingöloppet och kommer dit med olika bakgrund. Idag tog vi vårt första gemensamma pass.
Det anmärkningsvärda var vår stora skillnad i puls. Vi sprang i farter över "medaljtempo" (endast en halvtimme)
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 20:55Lungorna eller lungkapaciteten lär ju absolut inte vara ditt problem, den är ytterst sällan flaskhalsen hos friska individer.
Snarare är det din syrepupptagningsförmåga som behöver tränas upp. Andfåddhet kommer först när det uppstår en syrebrist i blodet
Lungorna eller lungkapaciteten lär ju absolut inte vara ditt problem, den är ytterst sällan flaskhalsen hos friska individer.
Snarare är det din syrepupptagningsförmåga som behöver tränas upp. Andfåddhet kommer först när det uppstår en syrebrist i blodet
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2008, 20:58Man kan INTE jämföra två personers puls - så det betyder ingenting att ni hade olika puls - den ena eller den andre kan ha bättre syreupptagningsförmåga ändå!
Man kan INTE jämföra två personers puls - så det betyder ingenting att ni hade olika puls - den ena eller den andre kan ha bättre syreupptagningsförmåga ändå!
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 21:14Har det med ens taskiga genuppsättning att göra?
Har det med ens taskiga genuppsättning att göra?
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2008, 21:16Var DU med o sprang?
Var DU med o sprang?
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 21:35Jag är inte tränad för det.
Jag är inte tränad för det.
Quote from Donald Isaksson on 28 August 2008, 23:18Att du börjar flåsa på en lägre puls än din kompis har med nyttjandegraden att göra.
Nyttjandegraden är på vilken nivå av maxpuls som kroppen börjar producera mer mjölksyra än den gör av med, detta leder till att mjölksyra ackumuleras och efter ett tag p
Att du börjar flåsa på en lägre puls än din kompis har med nyttjandegraden att göra.
Nyttjandegraden är på vilken nivå av maxpuls som kroppen börjar producera mer mjölksyra än den gör av med, detta leder till att mjölksyra ackumuleras och efter ett tag p
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 23:39Tack för bra svar! Nu blir det till att hitta en avvägning mellan tröskeltempon och långdistans för att vara i bästa möjliga form om 4 veckor. Jag tycker jag borde ha hyfsad syreupptagningsförmåga från alla fotbollsruscher, men kanske har de inte varit ti
Tack för bra svar! Nu blir det till att hitta en avvägning mellan tröskeltempon och långdistans för att vara i bästa möjliga form om 4 veckor. Jag tycker jag borde ha hyfsad syreupptagningsförmåga från alla fotbollsruscher, men kanske har de inte varit ti
Quote from Funbeat user on 29 August 2008, 00:05Du kanske kan få lite tips här: http://www.marathon.se/news/kalkyl5.cfm
Du kanske kan få lite tips här: http://www.marathon.se/news/kalkyl5.cfm
Quote from Funbeat user on 29 August 2008, 15:13Hej Claes.
"kompisen låg konstant 20 över mig i puls. Det borde tala till min fördel, men samtidigt var det jag som "flåsade mest" under vårt pass"
Nu vill jag inte skrämma dig eller på något annat sätt förta din kondition Men saken är den att det mycke
Hej Claes.
"kompisen låg konstant 20 över mig i puls. Det borde tala till min fördel, men samtidigt var det jag som "flåsade mest" under vårt pass"
Nu vill jag inte skrämma dig eller på något annat sätt förta din kondition Men saken är den att det mycke