Quote from Guest on 5 May 2013, 08:05Nu behöver jag hjälp har inte på tre år hittat ett pulsband som är pålitligt. Min puls kan vara 219 för att sendan sjunka till 68 smyga ner till 35 sedan försvinna helt.
Vad ska jag göra?
Detta har jag gjort:
Använt blågel för bättre kontakt.
Haft pulsba
Nu behöver jag hjälp har inte på tre år hittat ett pulsband som är pålitligt. Min puls kan vara 219 för att sendan sjunka till 68 smyga ner till 35 sedan försvinna helt.
Vad ska jag göra?
Detta har jag gjort:
Använt blågel för bättre kontakt.
Haft pulsba
Quote from Funbeat user on 5 May 2013, 08:15Det är viktigt att huden är fuktig. Kanske har du en hud som torkar snabbar än vanligt? Eller att håller ett för lågt tempo som gör att huden inte blir tillräckligt fuktig/svettig.
Det är också skillnad på hur mycket man svettas. Det finns exempel på bra
Det är viktigt att huden är fuktig. Kanske har du en hud som torkar snabbar än vanligt? Eller att håller ett för lågt tempo som gör att huden inte blir tillräckligt fuktig/svettig.
Det är också skillnad på hur mycket man svettas. Det finns exempel på bra
Quote from Funbeat user on 5 May 2013, 19:33Hur sätter du pulsbandet? Jag sätter mitt under kanten på sport-Bh,n. Alltså precis under bysten och sport-Bh,n "hjälper" till att hålla bandet riktigt tätt mot kroppen. Jag använder en Garmin 305 som har funkat perfekt i flera år.
Hur sätter du pulsbandet? Jag sätter mitt under kanten på sport-Bh,n. Alltså precis under bysten och sport-Bh,n "hjälper" till att hålla bandet riktigt tätt mot kroppen. Jag använder en Garmin 305 som har funkat perfekt i flera år.
Quote from Mattias Johansson on 5 May 2013, 21:34Har ibland samma problem. Brukar fungera igen om jag sänker pulsbandet halvcentimetern. Hoppas det inte beror å svagt hjärta (#)
Har du testat sportbh som är gjord för att användas med sändarfäste? Då borde den hamna rätt.
http://innerstrengthblog.com/20
Har ibland samma problem. Brukar fungera igen om jag sänker pulsbandet halvcentimetern. Hoppas det inte beror å svagt hjärta (#)
Har du testat sportbh som är gjord för att användas med sändarfäste? Då borde den hamna rätt.
http://innerstrengthblog.com/20
Quote from Funbeat user on 5 May 2013, 21:51Tack för alla tips, tyvärr har jag testat nästan alla 🙁
Trodde att Blågelen ersatte blött band men kan kanske testa både och
Sport BH med inbyggd pullsband har jag.
Däremot har jag inte flyttat ner bandet utan snarare försökt få det att sitta så högt so
Tack för alla tips, tyvärr har jag testat nästan alla 🙁
Trodde att Blågelen ersatte blött band men kan kanske testa både och
Sport BH med inbyggd pullsband har jag.
Däremot har jag inte flyttat ner bandet utan snarare försökt få det att sitta så högt so
Quote from Funbeat user on 6 May 2013, 08:00Eftersom jag kör med två, ibland tre, olika ”pulsmätare” så placerar jag ett pulsband som ”normalt” och ett över bröstmuskulaturen. Kanske inte det skönaste att ha bandet i princip i armhålan, men det funkar. Och dessutom vänjer man/jag sig/mig. Nu skulle
Eftersom jag kör med två, ibland tre, olika ”pulsmätare” så placerar jag ett pulsband som ”normalt” och ett över bröstmuskulaturen. Kanske inte det skönaste att ha bandet i princip i armhålan, men det funkar. Och dessutom vänjer man/jag sig/mig. Nu skulle
Quote from Funbeat user on 6 May 2013, 15:05Har själv upplevt liknande problem och jag har för mig att klädmaterialet kan påverka genom att generera statisk elektricitet.
Tror det finns trådar som beskriver det här på FunBeat.
/R
Har själv upplevt liknande problem och jag har för mig att klädmaterialet kan påverka genom att generera statisk elektricitet.
Tror det finns trådar som beskriver det här på FunBeat.
/R
Quote from Funbeat user on 7 May 2013, 22:49Öppna och kika där batteriet sitter. Har du otur har du fått in fukt. Gör rent och byt batteri! Detta hände mig. Nytt batteri och rengörning gjorde susen!
Öppna och kika där batteriet sitter. Har du otur har du fått in fukt. Gör rent och byt batteri! Detta hände mig. Nytt batteri och rengörning gjorde susen!
Quote from Funbeat user on 7 May 2013, 23:16Har du testat att ställa in bandet lite kortare? Jag upplever att jag nästan alltid måste förändra längden när jag löptränar och sen vill spinna/cykla.
Just det att alla band verkar fungera för din make men inte för dig tyder ju på att det inte är bandet
Har du testat att ställa in bandet lite kortare? Jag upplever att jag nästan alltid måste förändra längden när jag löptränar och sen vill spinna/cykla.
Just det att alla band verkar fungera för din make men inte för dig tyder ju på att det inte är bandet
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 08:41Jag tror det mkt handlar om kvionnors byst och att det är svårt att få mätaren att sitta i rätt läge. (Notera könsskillnaden på förklaringar i denna tråds inlägg). Funktionaliteten skiljer sig säkert mln stor/liten byst och hur brösten sitter (högt/lågt/n
Jag tror det mkt handlar om kvionnors byst och att det är svårt att få mätaren att sitta i rätt läge. (Notera könsskillnaden på förklaringar i denna tråds inlägg). Funktionaliteten skiljer sig säkert mln stor/liten byst och hur brösten sitter (högt/lågt/n