Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Pulsbandet
You need to log in to create posts and topics.

12

Ställer denna fråga här innan jag vänder mig till Garmin. Mitt pulsband fungerar bra, men efter en timmes aktivitet och då det börjar bli rejält svettigt tappar klockan kontakten med bandet och mätaren och ingen sändning sker. Vad kan detta bero på? Batte

Låter som batteriet, när bytte du senast?
/Henrik

Klockan brukar i o f sig varna när batteriet behöver bytas.

Inte bytt sedan inköp i julimånad. Under dagens pass fungerar den jättebra, men som sagt. För blött och den slutar fungera.

Jag har inte bytt batteri sedan jag köpte min 2009...

Vilket pulsband?
vilken version på sändare?

Hänger på. Jag har det senaste(?) Premium-bandet, det det med en "blankväv" på ena sidan. Har fungerat bra, men la av nu på Varvet. Efter att ha felsökt lite med gamla band och enheter, så kom jag fram till att det var själva "band-delen" som var kaputt.

Jag köpte ett nytt band på Runners Store för 200 för ett par veckor sedan. Hade haft nuvarande till min FR620 i 1,5 år och det började ge långvariga förhöga värden i mitten av pass.
Tvätt hjälpte inte. Andra som också drabbats (se garmins fr620forum).
Nyt

Garmin har tre års garanti så det är bara att felanmäla och skicka in bandet så får du ett nytt. Har själv gjort det flera gånger, för mig brukar bandet hålla 8-10 månader.

Har också felanmält till Garmin när premium bandet som kom med min 910xt började strula. Hänvisade till mycket för höga pulsvärden som de kunde kontrollera på mitt Garmin connect. De skickade ett nytt utan gnäll och krav på att jag skulle skick in det ga

12