Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Pulsbandet
You need to log in to create posts and topics.

12

Byter band en gång om året i stort sett då det är ungefär så länge de håller för mig. Relativt känt fenomen. Nu provar jag denna: http://www.wiggle.se/polar-spare-elastiskt-och-mjukt-reservbalte/ som många verkar tycka är bra. Tillräckligt billigt för att

Funkar det att gå via Garmin, eller måste man vända sig till affären? Hoppas kunna slippa leta upp kvittot som jag har sparat någonstans... 🙁

Jag behövde inte skicka med något kvitto. Däremot serienummer på klockan som bandet kom med.

@Andreas: Passar det där pulsbandet till Garmins sensor?

Jag svarar på min egen fråga: ja, den passar till Garmin

Jag kör Polars mjuka med Garmins sändare. Mycket nöjd. Jag har ett extra bunkrat, för ett bra tag sen. Men mitt befintliga har hållit så länge nu, och jag vill liksom inte byta i onödan (jinxa det, så att säga). Det *kan* vara så att gummiskyddet runt kna

Får man det första varianten, som var alldeles stelt? Det är ju inte bra. ..

Jag köpte också Polarbandet först efter tips i Garminforumet, men det gick för mi som för dig.
Den hoppar ur. Polarbandet är något elastiskt mellan snäppena, så jag trodde det var det.
Provade aldrig skraptricket.
Nu är jag dock lycklig ägare av en Polar

Jag anmälde på Garmins support-sida, och berättade att jag prövat att byta enhet och bara behävde själva bandet. Efter kompletterande information om min adress, så kom det idag ett sprillans nytt mjukt band (med enhet). En nyare variant än det jag hade se

12