Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPulsklocka - vilken?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hade tänkt skaffa en till tjejmilen men kan inte hålla mig och vill ha en nu! fast jag bara kommit igång lite löst än med löpningen och tränar mest teknik - går sakta just nu men det bryr jag mig inte om. 😉
Vill se hur det utvecklas, spec nu i början :-

Hur långt hade du tänkt sträcka dig prismässigt?

Jag skulle rekommendera Garmin Forerunner 305 eller 405. Har själv en 305a sen drygt ett år och är störtnöjd. Den är inte vackrast, men den är helt enormt bra.
Polar har en hel del modeller som kan tilltala kvinnor lite extra pga design/färg. Det är inget

Det där är ingen lätt fråga eftersom det finns en massa alternativ i olika prisklasser med olika egenskaper, och det beror på hur du värderar de olika egenskaperna.

Jag antar att pulsmätare är ett måste.

Sedan är frågan om du vill ha GPS eller en liten

Andreas - Runt 3500 skulle jag tro, har inte kollat min ekonomi än hur den kommer att se ut men däromkring.
Hittar jag en klocka som jag bara faller för så spelar priset inte någon roll riktigt, sen blir det lite billigare i Amerika - inte mycket men lite

Börje - TACK! nu har jag lite att tänka på.

Om du kan tänka dig de prisklasserna så tycker jag du skall köpa en FR405 som det givits förslag på. Den trådlösa överföringen av data är så suveränt att det är äckligt. Det enda minus klockan har, som jag ser det, är batteritiden. 8h, så om man skall spo

köpte en suunto T6 som jag är supernöjd med. 2080:- gick den på ( ny från e-bay)
är du i staterna ska du passa på. så kan du lägga till en fotpod eller gps till det.

Annars är Garmin ganska "heta" just nu. Bra klocka med bra funktioner.

Men som sagt de

Har du möjlighet att köpa från USA och är beredd att hosta upp stålarna så är GPS oslagbart, min motivation har ökat snuskigt mycket sedan jag fick min 305:a. Loggningen direkt till funbeat och möjligheten att kolla statistik över tid är oumbärlig när man

Ett tips är att ha koll på Tradera. Där dyker det upp både vanliga pulsklockor och sådana med GPS.

Här själv köpt klockor där mycket billigt.

12