Quote from Guest on 8 June 2009, 09:14Hej
Jag funderar på att skaffa en pulsklocka men det jag framförallt är intresserad av är km-tider och att jag håller stabil puls osv. Vill inte ha en superstor klocka som är bökig att ha att göra med. Det finns ju en jäkla massa funktioner på dom så jag
Hej
Jag funderar på att skaffa en pulsklocka men det jag framförallt är intresserad av är km-tider och att jag håller stabil puls osv. Vill inte ha en superstor klocka som är bökig att ha att göra med. Det finns ju en jäkla massa funktioner på dom så jag
Quote from Jan Lundquist on 8 June 2009, 09:24Min Forerunner 405 må se klumpig ut men jag har aldrig varit störd av den i någon aktivitet. Den väger inget och sitter bra på handleden.
Jag är mest road av att se var jag sprungit med GPS-funktionen och hur fort det gått. Pulsen är jag inte lika intres
Min Forerunner 405 må se klumpig ut men jag har aldrig varit störd av den i någon aktivitet. Den väger inget och sitter bra på handleden.
Jag är mest road av att se var jag sprungit med GPS-funktionen och hur fort det gått. Pulsen är jag inte lika intres
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 09:58Pod funkar ju också, noggranheten är inte alls illa. Tyvärr blir det "en pryl till" som ska kommas ihåg varje gånga man ska ut. Och med en pod ser du bara hur långt du sprungit men inte _var_ du sprungit. Sånt kan vara kul att analysera i efterhand.
Och s
Pod funkar ju också, noggranheten är inte alls illa. Tyvärr blir det "en pryl till" som ska kommas ihåg varje gånga man ska ut. Och med en pod ser du bara hur långt du sprungit men inte _var_ du sprungit. Sånt kan vara kul att analysera i efterhand.
Och s
Quote from Lars Mörrby on 8 June 2009, 10:07En grundfråga är väl hur mycket pengar du vill spendera.
Vill du primärt hålla koll på pulsen men också få hastighet/sträcka och vill hålla nere priset så
tycker jag att du skall kika lite på Garnin FR305, Suunto T3c+ foot pod samt Polar RS300X + foot po
En grundfråga är väl hur mycket pengar du vill spendera.
Vill du primärt hålla koll på pulsen men också få hastighet/sträcka och vill hålla nere priset så
tycker jag att du skall kika lite på Garnin FR305, Suunto T3c+ foot pod samt Polar RS300X + foot po
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 11:29Tack för svaren.
Helst hamnar jag runt 1000-1500 kr, antar att man får skippa sträcka och hastighet då. Men vad blir användningsområdet då? Kolla pulsen och tidtagning?
Tack för svaren.
Helst hamnar jag runt 1000-1500 kr, antar att man får skippa sträcka och hastighet då. Men vad blir användningsområdet då? Kolla pulsen och tidtagning?
Quote from Lars Mörrby on 8 June 2009, 13:39Precis, plus mellantider om du springer flera varv.
Du får ganska mycket mer på att gå upp lite i pris.
Ett tips är att du tittar ordentligt på vad du vill ha och sedan dels tittar runt
om det blir extrapris någonstans, dels håller ögonen öppna för beg
Precis, plus mellantider om du springer flera varv.
Du får ganska mycket mer på att gå upp lite i pris.
Ett tips är att du tittar ordentligt på vad du vill ha och sedan dels tittar runt
om det blir extrapris någonstans, dels håller ögonen öppna för beg
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:50Rekomenderar starkt att ta med hastighet.
GPS eller pod är en smaksak.Använder väldigt ofta hastighetsfunktionen, ställer in ett spann på vad jag vill ligga imellan och får hjälp att hålla takten.
Likadant som med Pulsspann fast med hastighet.Är man
Rekomenderar starkt att ta med hastighet.
GPS eller pod är en smaksak.
Använder väldigt ofta hastighetsfunktionen, ställer in ett spann på vad jag vill ligga imellan och får hjälp att hålla takten.
Likadant som med Pulsspann fast med hastighet.
Är man
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:58Faktum är att fastän jag har GPS-attiraljer så känns det ibland befriande att bara ta på mig mitt Nike+ Sportsband (funkar likadant some Nike+ med iPod). Det visar tid, sträcka och hastighet. Är det bara rätt kalibererat så funkar det lika bra som GPS:en
Faktum är att fastän jag har GPS-attiraljer så känns det ibland befriande att bara ta på mig mitt Nike+ Sportsband (funkar likadant some Nike+ med iPod). Det visar tid, sträcka och hastighet. Är det bara rätt kalibererat så funkar det lika bra som GPS:en
Quote from Jan Lundquist on 8 June 2009, 14:14Jag använder inte bara min GPS till löpning för det gör jag inte så länge och ofta. Jag använder min även till segling, vandring, ridning och skidkåkning t ex. Det klarar man inte med en fot-pod. Och jag tränar aldrig inomhus, iaf inte något där jag skull
Jag använder inte bara min GPS till löpning för det gör jag inte så länge och ofta. Jag använder min även till segling, vandring, ridning och skidkåkning t ex. Det klarar man inte med en fot-pod. Och jag tränar aldrig inomhus, iaf inte något där jag skull
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 15:43Micke, tycker du Nike+ funkar bra? Jag kör Nike+ just nu, men jag köra Asics dojjer o en grej ovanppå o tycker att den diffar alldeles för mycket så det ger itne mer än diagrammen efteråt när man kan se lite hur man höll samma tempo osv.
Kanske skulle m
Micke, tycker du Nike+ funkar bra? Jag kör Nike+ just nu, men jag köra Asics dojjer o en grej ovanppå o tycker att den diffar alldeles för mycket så det ger itne mer än diagrammen efteråt när man kan se lite hur man höll samma tempo osv.
Kanske skulle m