Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonPulsklocka/cykeldator
You need to log in to create posts and topics.

Jag är intresserad av en riktigt bra pulsklocka/cykeldator för min triathlonträning. Har en schysst Polar som hängt med i många år men den är bara pulsklocka. Jag vill även ha en som fungerar som en bra cykeldator med kandens och wattal. Jag vill dessutom

Jag har kört Polars S625 ett drygt år nu och är supernöjd. Till den har jag deras hastighetssensor (till hojjen) vilket gör att man kan använda den både till cykling och löpning. Enda nackdelen med den är att den inte har inbyggd GPS, om man nu vill ha en

...

Det finns wattmätare till 625/725. Den mäter även hur effetkivt rundtrampet är och hö/vä-balans i trampet. Har en själv men har inte testat så mycket ännu. Givetvis mäter den även distans och kadens. Tillsamans med klockans puls och höjdmätarfuntkioner bl

Jag har också en 625 och jag tycker dessutom det är lite pilligt att byta från cykelns "bike mount" till armen, iallfall när man är trött. Jag kan inte cykla med min på armen för då tappar den kontakten alltför ofta (går det ställa signalstyrkan kanske?).

Japp det går att ändra signalstyrkan genom att flytta bygeln i sensorn. Det finns tre lägen och i normalläget är den inställd på lägsta signalstyrkan. Det är bara att öpnna sensorn som vid batteribyte och flytta bygeln.

För att svara på ursprungsfrågan s

Fredrik, tack för tipset. Nu återstår att se om en normalt obegåvad klarar av detta.