Quote from Guest on 11 August 2010, 11:07Idag har jag en Polar 625X med fotpod samt kadens/hastighetsgivare på cykeln. Den fungerar utmärkt.
Det som dock är en begränsning är att jag inte kan köra kombinationspass, tex cykel + löpning som ett pass. Jag måste avsluta cykelpasset och starta ett
Idag har jag en Polar 625X med fotpod samt kadens/hastighetsgivare på cykeln. Den fungerar utmärkt.
Det som dock är en begränsning är att jag inte kan köra kombinationspass, tex cykel + löpning som ett pass. Jag måste avsluta cykelpasset och starta ett
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 11:17Polars 800-serie? är väl multikultiverktyg?
Polars 800-serie? är väl multikultiverktyg?
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 11:42Garmin 310XT. Har ett ett multisport val och en batteritid på 20h.
Garmin 310XT. Har ett ett multisport val och en batteritid på 20h.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:03Köpte en Garmin 310XT för någon månad sedan och är helnöjd. Lättnavigerade menyer och en hel del bra inställningar som passar bra för triathlon/multisport. Try it!
Köpte en Garmin 310XT för någon månad sedan och är helnöjd. Lättnavigerade menyer och en hel del bra inställningar som passar bra för triathlon/multisport. Try it!
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 16:51Tipset med kombo cykel+löpning i befintlig klocka låter ekonomiskt lockande. Hittar det dock inte på sajten, ringer Polar i morgon.
Tack för tipsen, Leif
Tipset med kombo cykel+löpning i befintlig klocka låter ekonomiskt lockande. Hittar det dock inte på sajten, ringer Polar i morgon.
Tack för tipsen, Leif
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 17:35Garmin 310XT skulle jag inte rekommendera. Min kompis har en och den strular bara (den nya han fick också efter att ha skickat tillbaks den första). Den marknadsförs dessutom som en triathletklocka men pulsregistreringen i vatten är bedrövlig och GPS-funk
Garmin 310XT skulle jag inte rekommendera. Min kompis har en och den strular bara (den nya han fick också efter att ha skickat tillbaks den första). Den marknadsförs dessutom som en triathletklocka men pulsregistreringen i vatten är bedrövlig och GPS-funk
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 17:52RS800Cx har den här funktionen som du efterfrågar kolla manualen.
http://www.polar.fi/e_manuals/RS800CX/Polar_RS800CX_user_manual_Svenska/manual.pdf
(t+)
RS800Cx har den här funktionen som du efterfrågar kolla manualen.
http://www.polar.fi/e_manuals/RS800CX/Polar_RS800CX_user_manual_Svenska/manual.pdf
(t+)
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 18:48Jag använder Garmin 310XT och är mycket nöjd.
Tyvärr fungerar inte pulsmätningen i vatten (funktionen är avstängd i klockan) om man använder sig av den nya funktionen swim-mode som gör att distansberäkningen vid frisim i vatten utomhus blir hyfsat korre
Jag använder Garmin 310XT och är mycket nöjd.
Tyvärr fungerar inte pulsmätningen i vatten (funktionen är avstängd i klockan) om man använder sig av den nya funktionen swim-mode som gör att distansberäkningen vid frisim i vatten utomhus blir hyfsat korre
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 20:38Här har du ett armband för Polaren.
http://www.heartratemonitorsusa.com/polar-cswristband.htmlVet dock inte hur det funkar då jag själv kör Suunto T6 (dvs äldsta modellen).
Fungerar bra för min del. Finns inte GPS som på Garmin 310XT men annars har den
Här har du ett armband för Polaren.
http://www.heartratemonitorsusa.com/polar-cswristband.html
Vet dock inte hur det funkar då jag själv kör Suunto T6 (dvs äldsta modellen).
Fungerar bra för min del. Finns inte GPS som på Garmin 310XT men annars har den
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 21:49Efter djupdykning i detaljerna i manualen (på Polars websajs) och lite "testpill" ikväll kan jag konstatera att det går att byta "mode" i samma träning. OM klockan går i BasicUse och står i Measuring-läge.
Nu ere bara att till och testa irl före nästa tä
Efter djupdykning i detaljerna i manualen (på Polars websajs) och lite "testpill" ikväll kan jag konstatera att det går att byta "mode" i samma träning. OM klockan går i BasicUse och står i Measuring-läge.
Nu ere bara att till och testa irl före nästa tä