Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan, funderar på ett inköp av en pulsklocka har funderat på en Suunto t4d eller en Polar rs300x vilken är bättre?
Jag tränar löpning regelbundet och skulle behöva en klocka som visar distansen och det skulle behöva vara ganska exat så vilket är bättre

Båda dom där behöver tillbehör (fotpod och/eller GPS-sensor) för att mäta sträcka.

En Garmin Forerunner 110 så får du GPS på köpet för samma pengar

Fördelen med fotpod är att en den kan visa aktuellt tempo någotsånär korrekt, medan GPS är betydligt kinkigare på den punkten. Fotpoden är beroende av att man kalibrerar den, men har man väl gjort det så visar den sträcka och tempo minst lika rätt som en

Jag hade en RS300 men lämnade tillbaks den ganska snabbt och bytte upp mig till en RS400. Anledningen är att till rs400 får man med Polar Pro Trainer 5, oerhört trevligt analys och träningsprogram. RS800 var aldrig aktuellt för mig eftersom den inte funge

intressant. har sjalv blivit nyfiken på suunton då den ser tillräckligt snygg ut att ha till vardags. har sprungit i ett år med en polar rs200 med footpod som jag ärvde. fungerar bra men jag har inte använt uppladdningsfunktionen sedan jag skaffade mac oc

Suuntos GPS ger ingen kartbild, den ger dig bara distans och hastighet. Eller, mer exakt, så sparar inte klockan positionen men om du lyckas ansluta GPS-podden till datorn kan du få positionen men det kräver att man öppnar upp den och vet hur man hanterar

Köp ingen Polar RS300x!
Iofs är väll klockan ganska ok, om man vill ha en enklare variant. Jag köpte till en GPS, och de var nog det sämsta köp jag gjort.
Har nog inte fått en hel runda utan att den har tappat kontakten med satelliterna. Plus att de tar e

Är det inte likadana GPS-kretsar i Garmin o Polar?

Hur menar du då??
Till Polaren har du ju en typ av "Gps-puck" som du fäster i midjan eller runt armen.
Medans Garmin har sin Gps i armbandet. Dom lovar oxå att de man kan springa i skogen utan att tappa mottagningen. Och de stämmer väldigt bra.

Christian, gps-mottagningen görs av elektroniska chips som mycket troligt är från samma tillverkare (SIRF Corp) och kanske t.om. identiskt lika. Det har ingenting att göra med hur höljet ser ut. Vad som kan skilja och kanske kan vara avgörande är hur bra

12