Quote from Guest on 30 March 2008, 22:28Hej,
Är det någon sakkunning som kan säga vilken pulsnivå som är lämplig att snitta på t ex under ett 10 mila lopp eller vättern på cykel eller löpning en mil eller halvmara.
Jag har t ex 185 i maxpuls, hur många procent av den bör jag ligga på i ett l
Hej,
Är det någon sakkunning som kan säga vilken pulsnivå som är lämplig att snitta på t ex under ett 10 mila lopp eller vättern på cykel eller löpning en mil eller halvmara.
Jag har t ex 185 i maxpuls, hur många procent av den bör jag ligga på i ett l
Quote from Funbeat user on 30 March 2008, 22:38Ju bättre ("konditions")tränad du är desto högre % av max kommer du att kunna ligga på utan att det känns "jobbigt" så som du uttryckte att det kändes idag.
Det är också helt omöjligt att säga till dig vad du "bör" ligga på, främst då eftersom det är he
Ju bättre ("konditions")tränad du är desto högre % av max kommer du att kunna ligga på utan att det känns "jobbigt" så som du uttryckte att det kändes idag.
Det är också helt omöjligt att säga till dig vad du "bör" ligga på, främst då eftersom det är he
Quote from Funbeat user on 30 March 2008, 22:45Tack Frida. Din fösta mening gav mig den informationen jag behövde, perfekt. Jag har tydligen naivt trott att ju bättre tränad (bättre kondis) jag är ju bättre kan jag prestera med lägre puls.
Tack Frida. Din fösta mening gav mig den informationen jag behövde, perfekt. Jag har tydligen naivt trott att ju bättre tränad (bättre kondis) jag är ju bättre kan jag prestera med lägre puls.
Quote from Elias Engqvist on 30 March 2008, 23:00Ha, Frida, jag älskade det uttrycket: "när det vankas tävling ska du bara springa så helvetes jävla fort du kan och bli tröttare än du nånsin kunnat föreställa dig" - det var otroligt bra uttryckt!!! (t+)
Ha, Frida, jag älskade det uttrycket: "när det vankas tävling ska du bara springa så helvetes jävla fort du kan och bli tröttare än du nånsin kunnat föreställa dig" - det var otroligt bra uttryckt!!! (t+)
Quote from Funbeat user on 30 March 2008, 23:17Haha, ja det var riktigt snyggt formulerat!
Haha, ja det var riktigt snyggt formulerat!
Quote from Lisa Bringhed on 31 March 2008, 06:53Är det någon som provat taktiken på ett 10-milslopp eller Vätternrundan? (#)
Är det någon som provat taktiken på ett 10-milslopp eller Vätternrundan? (#)
Quote from Lena O on 31 March 2008, 07:02Ett läsvärd inlägg från ett annat forum!
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/members/blog_read.asp?UserID=4720&BlogItem=9126
Ett läsvärd inlägg från ett annat forum!
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/members/blog_read.asp?UserID=4720&BlogItem=9126
Quote from Camilla Höög on 31 March 2008, 08:06Håll dig under mjölksyra/latktattröskeln.
Håll dig under mjölksyra/latktattröskeln.
Quote from Funbeat user on 31 March 2008, 08:09En av mina lekkamrater formulerade tesen:
Släpper du tidigt så kan du fullfölja!
Mycket tänkvärt på cykeltävlingar.
En av mina lekkamrater formulerade tesen:
Släpper du tidigt så kan du fullfölja!
Mycket tänkvärt på cykeltävlingar.
Quote from Emma Sjöberg on 29 April 2008, 08:48Mats.. jag tror det är väldigt många som provar just den taktiken på VR.. snittet till Jönköping tenderar att vara högt.. som fanken.. sen är det ju bara resten kvar typ! 😀
Mats.. jag tror det är väldigt många som provar just den taktiken på VR.. snittet till Jönköping tenderar att vara högt.. som fanken.. sen är det ju bara resten kvar typ! 😀