Quote from Guest on 8 November 2010, 20:32Ibland får jag en väldigt konstig pulspuckel i början av ett pass, jag har väldigt svårt att tro att det är korrekt. Samtidigt är det en kurva som rent teoretiskt skulle kunna vara möjligt antar jag.
Här är ett exempel (från igår):
http://www.funbeat.se/
Ibland får jag en väldigt konstig pulspuckel i början av ett pass, jag har väldigt svårt att tro att det är korrekt. Samtidigt är det en kurva som rent teoretiskt skulle kunna vara möjligt antar jag.
Här är ett exempel (från igår):
http://www.funbeat.se/
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 20:42Sådär ser de flesta av mina pass ut numera också... Det var inte så i början dock. Problemet har diskuterats i olika trådar, men jag vet inte om det har hittats någon lösning på det. Jag har svårt att tro att det är dålig kontakt i mitt fall, då jag behan
Sådär ser de flesta av mina pass ut numera också... Det var inte så i början dock. Problemet har diskuterats i olika trådar, men jag vet inte om det har hittats någon lösning på det. Jag har svårt att tro att det är dålig kontakt i mitt fall, då jag behan
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 21:19Det är ju jättemärkligt! OK om man hade dålig kontakt och inte fick nån kurva alls... men här blir det ju ändå en ganska fin kurva som dock måste vara fel :@
Det är ju jättemärkligt! OK om man hade dålig kontakt och inte fick nån kurva alls... men här blir det ju ändå en ganska fin kurva som dock måste vara fel :@
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 22:21Malin och Anna,
Det är pulsbandets kontakter som strular lite! Prova att släppa på pulsbandet aningen, det funkar för mig. det verkar som att det drar lite mycket i kontakterna om man spänner bandet förhårt, vilket orsakar konstig pulskurva!!
Malin och Anna,
Det är pulsbandets kontakter som strular lite! Prova att släppa på pulsbandet aningen, det funkar för mig. det verkar som att det drar lite mycket i kontakterna om man spänner bandet förhårt, vilket orsakar konstig pulskurva!!
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 08:42Jag har meckat med inställningarna, men jag får nog göra markeringar på bandet och göra en liten utvärdering kanske. Jag hade en förmodan att det handlade om utetemperaturen ett tag.
Jag har meckat med inställningarna, men jag får nog göra markeringar på bandet och göra en liten utvärdering kanske. Jag hade en förmodan att det handlade om utetemperaturen ett tag.
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 17:14Anna - jag har tänkt precis samma. Det är vanligare när det är kallt ute - eller?
Anna - jag har tänkt precis samma. Det är vanligare när det är kallt ute - eller?
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 17:19Hm, jag har svårt att verkligen säga det. Jag skaffade den i Juli. Men i helgen funkade den utmärkt, och då var det 17 grader ute.
Hm, jag har svårt att verkligen säga det. Jag skaffade den i Juli. Men i helgen funkade den utmärkt, och då var det 17 grader ute.
Quote from Elias Engqvist on 9 November 2010, 21:39Jag tror att det är helt i sin ordning. Utan uppvärmning drar du iväg i rätt hög fart - då får man en pulstopp innan kroppen stabiliserat sig.
(Om jag nu har tolkat situationen rätt med uppvärmning osv)
Jag tror att det är helt i sin ordning. Utan uppvärmning drar du iväg i rätt hög fart - då får man en pulstopp innan kroppen stabiliserat sig.
(Om jag nu har tolkat situationen rätt med uppvärmning osv)
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:45Christer: men inte upp mot maxpuls. Mina pulstoppar är inte reella, jag får de även i början av långpass, och då är det ju långsamt som gäller rakt igenom. Det är något artificiellt, dålig kontakt eller andra spökfaktorer är inblandade.
Christer: men inte upp mot maxpuls. Mina pulstoppar är inte reella, jag får de även i början av långpass, och då är det ju långsamt som gäller rakt igenom. Det är något artificiellt, dålig kontakt eller andra spökfaktorer är inblandade.
Quote from Elias Engqvist on 9 November 2010, 21:54Jag brukar få liknande pucklar oavsett om jag har Garmin eller Polar-apparaten på mig! Se tex min träning från idag! (Garmin 310XT)
Jag brukar få liknande pucklar oavsett om jag har Garmin eller Polar-apparaten på mig! Se tex min träning från idag! (Garmin 310XT)