Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 22:14Kollar var hålet på slangen är och det har alltid varit en flisa i däcket, men känns inte från insidan. Kanske räcker då det är högt tryck i däcket.
Har Continental Ultra Sport, satt redan på när jag köpte cykeln.
Kollar var hålet på slangen är och det har alltid varit en flisa i däcket, men känns inte från insidan. Kanske räcker då det är högt tryck i däcket.
Har Continental Ultra Sport, satt redan på när jag köpte cykeln.
Quote from Bertil Nolheim on 6 April 2009, 22:17Då är det ju i varje fall sten som gnager hål som är orsaken och inte fälgband eller något annat.
Jag har märkt att det är skillnad på hur mycket grus som sätter sig i olika däck. Schwalbe har jag dålig erfarenhet av Continental GP3000 har däremot funkat
Då är det ju i varje fall sten som gnager hål som är orsaken och inte fälgband eller något annat.
Jag har märkt att det är skillnad på hur mycket grus som sätter sig i olika däck. Schwalbe har jag dålig erfarenhet av Continental GP3000 har däremot funkat
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 06:43Jag har haft väldigt varierande erfarenheter av Continental när det gäller punkasäkerhet. Sport 1000 (tillverkas inte längre) och Ultra Gatorskin har varit mycket bra. Doublefighter däremot (tillverkas inte heller längre, ersatt av Doublefighter II) hade
Jag har haft väldigt varierande erfarenheter av Continental när det gäller punkasäkerhet. Sport 1000 (tillverkas inte längre) och Ultra Gatorskin har varit mycket bra. Doublefighter däremot (tillverkas inte heller längre, ersatt av Doublefighter II) hade
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 12:57Att rensa däcken i farten med handen (cykelbehandskad, gärna) är en gammal beprövad teknik för tubdäck. Funkis även för kanttråd. 0 punkteringar på 300 mil.
Lägg behandskad hand lätt mot däcket så lossnar småflis från slitbanan.
Jag gör det lite då oc
Att rensa däcken i farten med handen (cykelbehandskad, gärna) är en gammal beprövad teknik för tubdäck. Funkis även för kanttråd. 0 punkteringar på 300 mil.
Lägg behandskad hand lätt mot däcket så lossnar småflis från slitbanan.
Jag gör det lite då oc
Quote from Mattias Johansson on 7 April 2009, 13:45Vår/höst och vintertid med bara väger cyklar jag (med racern) med Continentals Grand Prix 4-season.
Hittills ingen punktering på dessa däck.http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/continental-grand-prix-4-season-700x23.html
Vår/höst och vintertid med bara väger cyklar jag (med racern) med Continentals Grand Prix 4-season.
Hittills ingen punktering på dessa däck.
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/continental-grand-prix-4-season-700x23.html
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 17:52Köpte http://www.cykelnetto.com/shop/?artnr=18-009-17&cat_id=1739 hos min cykelhandlare idag. Får prova mig fram lite. Dessa ska ha lite punkteringsskydd och gummit är lite hårdare som förhoppningsvis inte suger åt sig småsten.
Funderade på Continentals
Köpte http://www.cykelnetto.com/shop/?artnr=18-009-17&cat_id=1739 hos min cykelhandlare idag. Får prova mig fram lite. Dessa ska ha lite punkteringsskydd och gummit är lite hårdare som förhoppningsvis inte suger åt sig småsten.
Funderade på Continentals
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 18:11Var noga med att få GP4000 S !!
Är visst skillnad i rullet på S:et harjag fått lära mig.
Var noga med att få GP4000 S !!
Är visst skillnad i rullet på S:et harjag fått lära mig.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 18:26Nu är det punkteringsskyddet som är bekymret. På VR är det att hålla rullen som är problemet.
Nu är det punkteringsskyddet som är bekymret. På VR är det att hålla rullen som är problemet.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 18:35Jag gör Continental GP4000 S på mina träningshjul (Campa Zonda för den som undrar) och har sällan fler än två punkor per säsong. Brukar alternera fram/bak en gång samt köpa ett nytt par en gång per säsong (typiskt i mitten av juli).
Jag gör Continental GP4000 S på mina träningshjul (Campa Zonda för den som undrar) och har sällan fler än två punkor per säsong. Brukar alternera fram/bak en gång samt köpa ett nytt par en gång per säsong (typiskt i mitten av juli).
Quote from Bertil Nolheim on 7 April 2009, 23:49Hoppas du får mer tur med Schwalbe än jag haft. Bara problem med småsten ända tills jag gav upp.
Hoppas du får mer tur med Schwalbe än jag haft. Bara problem med småsten ända tills jag gav upp.