Quote from Guest on 4 December 2010, 23:03Jag sitter här och funderar på att köpa en ny cykel, jag har kollat in en Battaglin för 15,000 på cyclecomponents som verkar prisvärd.
Jag har planerat att använda cykeln till träning och en och annan triathlontävling.
Problemet är att jag inte vet om k
Jag sitter här och funderar på att köpa en ny cykel, jag har kollat in en Battaglin för 15,000 på cyclecomponents som verkar prisvärd.
Jag har planerat att använda cykeln till träning och en och annan triathlontävling.
Problemet är att jag inte vet om k
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 23:13Vad ska du ha cykeln till?
Jag kan tänka mig att de som kan mycket om cyklar här på funbeat behöver veta det för att kunna ge dig råd. Själv kan jag bara ställa bra frågor :).
Vad ska du ha cykeln till?
Jag kan tänka mig att de som kan mycket om cyklar här på funbeat behöver veta det för att kunna ge dig råd. Själv kan jag bara ställa bra frågor :).
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 12:53SRAM Apex är iaf en ny grupp som kom ut i augusti på allvar och ska vara jämförbar med Shimano 105 för att rangordna det lite.
Ska du köra mycket triathlon på cykeln så är det att rekommendera att du går ner en storlek på hojen så att du ligger bättre i
SRAM Apex är iaf en ny grupp som kom ut i augusti på allvar och ska vara jämförbar med Shimano 105 för att rangordna det lite.
Ska du köra mycket triathlon på cykeln så är det att rekommendera att du går ner en storlek på hojen så att du ligger bättre i
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 14:34Tack Manne för dina tips, just nu lutar det åt planet x cykeln som är utrustad med SRAM red.
Jag är 1,80 nu och kommer troligen fortsätta växa. Den är avsedd för personer mellan 1,77-1,82cm så de blir troligen perfekt för triathlon.
Vad tycker du om pl
Tack Manne för dina tips, just nu lutar det åt planet x cykeln som är utrustad med SRAM red.
Jag är 1,80 nu och kommer troligen fortsätta växa. Den är avsedd för personer mellan 1,77-1,82cm så de blir troligen perfekt för triathlon.
Vad tycker du om pl
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 15:51Om det nu är triathlon som gäller så behöver du inte göra samma misstag som mig & köpa en linje cykel för att efter mindre än 1år senare upptäcka att jag borde köpt en tempocykel istället.
Om det nu är triathlon som gäller så behöver du inte göra samma misstag som mig & köpa en linje cykel för att efter mindre än 1år senare upptäcka att jag borde köpt en tempocykel istället.
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 16:12Tack för ditt tips Mattias, men jag kommer att tävla i klassen pojkar 16-17år där det är lite strängare regler angående utstickande tempopinnar mm.
Tack för ditt tips Mattias, men jag kommer att tävla i klassen pojkar 16-17år där det är lite strängare regler angående utstickande tempopinnar mm.
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 16:36Gå till en seriös cykelhandlare och få hjälp.
Gå till en seriös cykelhandlare och få hjälp.
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 18:41+1 på David.
Battaglin-cykeln har lite udda utväxlingar, 50/34 fram och 11/32 bak.
De lättaste växlarna blir nog väldigt lätta, samtidigt som hoppen mellan växlarna blir stora. Nu har jag ingen triathlon-erfarenhet (kan inte ens stava till det...), men
+1 på David.
Battaglin-cykeln har lite udda utväxlingar, 50/34 fram och 11/32 bak.
De lättaste växlarna blir nog väldigt lätta, samtidigt som hoppen mellan växlarna blir stora. Nu har jag ingen triathlon-erfarenhet (kan inte ens stava till det...), men
Quote from Berit Bengtson on 5 December 2010, 19:30Manne . skrev:
> Det är rejäl skillnad på alu och kolfiber också,
> de flesta som bestämmer sig för att vara seriösa
> med sin cykling brukar välja att gå över till kolfiber
> som är en helt annan värld.Har du lust att förklara det närmare och mer i
Manne . skrev:
> Det är rejäl skillnad på alu och kolfiber också,
> de flesta som bestämmer sig för att vara seriösa
> med sin cykling brukar välja att gå över till kolfiber
> som är en helt annan värld.
Har du lust att förklara det närmare och mer i
Quote from Funbeat user on 5 December 2010, 19:43(Mitt inlägg ovan ter sig lite udda nu men jag skrev det innan det fanns info om vad han skulle ha cykeln till)
(Mitt inlägg ovan ter sig lite udda nu men jag skrev det innan det fanns info om vad han skulle ha cykeln till)