Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelråd om begagnad cykel.
You need to log in to create posts and topics.

ok låter som alla jag pratat med är eniga om att priset borde ned en bit till för att bli rimligt.

Ang. Canyon vad är bättre hos deras ramar än Cube och finns nån fakta som styrker det? Den cykeln i länken är ju från 2008 så känns lite gammal även om spe

Ser at priset er kommet ned til +15000 som er mer riktig.

Størlsen på 58cm. er ikke s-s , men "efektiv s-s ". Den har sloopet rammegeometri. det vil si at overrøret er lavere bak en forrand.
Om du måler horisontalt med et vaterpass på overrøret så tror

Jag har en Cube i stl:58 och hade nog valt en stl:60 med din längd, men du borde nog testa i verkligheten ändå.
Ligger nog lite högt i pris som sagt med tanke på utrustningen.
Har själv inte ångrat mitt CUBE köp.

jesper tappert undrade:
> Ang. Canyon vad är bättre hos deras ramar än Cube
> och finns nån fakta som styrker det?

Canyons Ultimate CF-ram har varit likadan sedan -08.

Jmf testet ovan med
http://www.tour-magazin.de/?p=9274

Jmf tex vikt (ram+gaffel)
Cu

Conny S.
Hur lång är du och hur är du byggd? själv har jag relativt långa ben (88cm) och armar (64cm) Pratade med både pedalogerna och Tcm som båda ca att 58 borde passa mig, fick även fram ram strl 58 på en av storleksguiderna ovan. Men såklart en test

Det är inte svårt att beställa men att få levererat till utlovad tid.

Jag är 179cm och ca 84-85cm ben om jag minns rätt.
Är nog normalbyggd

jesper tappert skrev:
> Men om Cuben är styvare på båda punkterna förutom komfort
> och vikt så är det ju inte givet att Canyon är bättre bara för
> att komforten är högre.

Styvhet är bra, mer styvhet är bättre.
Men bara upp till en gräns, högre styvhe

Conny. passar din 58: dig optimalt, eller känns den liten eftersom du tror jag behöver en 60.
Ska tillägga att min nuvarande Nishiki är en 56:a /large och den har fungerat ok. Svårt att säga om den var perfekt för mig då det är min första racer så har än

Har nu mätt mina ben, 87cm var dom visst (med boktricket), och det är min första racer på MÅNGA år så optimal eller inte så sitter jag bekvämt på den, har testat min sons Stl:56 Stevens Aspin och dom är ganska lika i storlek.
(fast inte lika snygg) 😉

An