Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRåd om hjul
You need to log in to create posts and topics.

12

Varför är nästan alltid den allmäna inställningen på detta forumet att man inte behöver "pryldopa" sig om man inte tävlar på elitnivå?
Vad Fåglumbröderna tävlade på är ju helt ointressant eftersom det inte fanns så många bättre alternativ på den tiden.
De

Då ska du köpa nya cyklar nu?

Jag har en ny cykel sedan några dagar och ngn motivationshöjare behöver jag inte heller.
Men du skulle nog behöva en ny eftersom du verkar sitta mer framför datorn än att vara ute och cykla!

Hjälper det?

Bytte hjul på min hybrid från Linus-nånting till ett par bättre beg Fulcrum racing 5. De räcker gott till både sub 10 o sub 9, och jag gav 1800:-. Tror inte skillnaden från ett par hjul i den nivån till ett par för 5000 eller mer spelar så stor roll för n

Inte motion, men det är känslan av att kunna plocka fram ett par högprofilshjul inför en tävling eller en skrytträningsrunda. Placebo ska inte underskattas.

Men om du lyckas snitta 40+km/h på en hybrid så skulle du märka skillnad. Fast det är väl overkil

Är du en motionär som helst tränar och cyklar motionslopp med andra så får du knappast någon vinst med ett par aerohjul med hög profil.
Kör du å andra sidan oftast själv, vill satsa på tempo, eller gillar att ligga i spets och dra väldigt länge så kan de

Anders. Fulcrum Racing 5 duger till sub8 också. Jag skulle gärna vilja se en hybrid med högprofil och diskhjul.

Får bli nästa gång jag är i form. Ramen är ok, o rakt styre spelar ju ingen roll när man har tempobåge. Vore ett kul försök på en lagom tri-tävling.

12