Quote from Guest on 1 February 2008, 09:37Hej!
Jag körde lite intervaller igår. 12 km/h i fyra minuter, och joggvila i 8 km/h två minuter. Fem repetitioner.
Jag vill träna intervaller för att bli lite snabbare på längre distanser, inte för att bli snabb på 1000 meter.
* Är formatet för interv
Hej!
Jag körde lite intervaller igår. 12 km/h i fyra minuter, och joggvila i 8 km/h två minuter. Fem repetitioner.
Jag vill träna intervaller för att bli lite snabbare på längre distanser, inte för att bli snabb på 1000 meter.
* Är formatet för interv
Quote from Urban Nilsson on 1 February 2008, 09:47Har skrivit lite om dem här:
http://dumbas.blogg.se/1201812147_intervaller_igen.html
Har skrivit lite om dem här:
Quote from Johan T on 1 February 2008, 09:53Det verkar bra.
Om du ökar farten bör det inte vara mer än att du kan hålla samma fart på alla intervallerna. Du kan öka antalet repetitioner något, stegvis. Längden/tiden per intervall kan du variera, ibland köra kortare (och fler) och ibland längre (men
Det verkar bra.
Om du ökar farten bör det inte vara mer än att du kan hålla samma fart på alla intervallerna. Du kan öka antalet repetitioner något, stegvis. Längden/tiden per intervall kan du variera, ibland köra kortare (och fler) och ibland längre (men
Quote from Funbeat user on 16 February 2008, 14:16En dum fråga...
Vad är det för skillnad på intervaller och snabbdistans.Ibland kör jag ett gäng 1000meters intervaller med kort jogg vila emellan, men oftast blir det att jag kör 5-6 km i ett sträck i snabbt tempo.
Vilket är att föredra eller motsvara
En dum fråga...
Vad är det för skillnad på intervaller och snabbdistans.
Ibland kör jag ett gäng 1000meters intervaller med kort jogg vila emellan, men oftast blir det att jag kör 5-6 km i ett sträck i snabbt tempo.
Vilket är att föredra eller motsvara
Quote from Funbeat user on 16 February 2008, 15:47Håller du ungefär samma snitt i km/h - samt ligger på tröskelfart - så spelar det ingen roll. En kort joggvila i ett pass med 6-8 tröskelintervaller eller ett snabbdistanspass på 6-8km motsvarar gott varandra, det enda är väl att en kort vila kanske gör a
Håller du ungefär samma snitt i km/h - samt ligger på tröskelfart - så spelar det ingen roll. En kort joggvila i ett pass med 6-8 tröskelintervaller eller ett snabbdistanspass på 6-8km motsvarar gott varandra, det enda är väl att en kort vila kanske gör a
Quote from Funbeat user on 16 February 2008, 17:01Ett sätt är att du kör "måltempointervaller". Om vi utgår från ditt mål 120 min på halvmaran (5.41 min/km) och drar av lite för startköer och ev. vätskestopp blir kanske 5.20 min /km ett rimligt effektivt måltempo. Kör sedan detta tempo i lämpligt långa i
Ett sätt är att du kör "måltempointervaller". Om vi utgår från ditt mål 120 min på halvmaran (5.41 min/km) och drar av lite för startköer och ev. vätskestopp blir kanske 5.20 min /km ett rimligt effektivt måltempo. Kör sedan detta tempo i lämpligt långa i