Quote from Guest on 28 August 2010, 11:02Hej!
Jag har tränat på flitigt i sommar, mitt långsiktiga mål är vasaloppet 2011. Jag har tränat styrketräning (överkropp) 3 ggr/vecka och sprungit 3 ggr/vecka. Jag har inte kört någon styrketräning för benen utan tänkt att det ska räcka med löpningen. H
Hej!
Jag har tränat på flitigt i sommar, mitt långsiktiga mål är vasaloppet 2011. Jag har tränat styrketräning (överkropp) 3 ggr/vecka och sprungit 3 ggr/vecka. Jag har inte kört någon styrketräning för benen utan tänkt att det ska räcka med löpningen. H
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 11:12Jag hade skippat intervallpasset i löpningen. Kanske dragit ner på tempot i ditt snabbdistanspass också.
Jag hade skippat intervallpasset i löpningen. Kanske dragit ner på tempot i ditt snabbdistanspass också.
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 13:59Vila är ofta underskattat i motionärssammanhang.
Vila är ofta underskattat i motionärssammanhang.
Quote from Jonny Persson on 28 August 2010, 14:08Göran: Av den enkla anledningen att de flesta motionärer redan vilar mer än dom behöver.
Göran: Av den enkla anledningen att de flesta motionärer redan vilar mer än dom behöver.
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 14:15Jag håller med dig. Men de som tränar mycket tränar ibland för mycket. Och de som vilar mycket vilar troligen för mycket. Träna 2 dagar hårt/mycket vila 1. Träna 3 dagar vila 1. Träna 1 vila 1. Träna 4 dagar vila 1. Mixa detta så kan man nog bli en bra el
Jag håller med dig. Men de som tränar mycket tränar ibland för mycket. Och de som vilar mycket vilar troligen för mycket. Träna 2 dagar hårt/mycket vila 1. Träna 3 dagar vila 1. Träna 1 vila 1. Träna 4 dagar vila 1. Mixa detta så kan man nog bli en bra el
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 14:19Korpidrott verkar som något illavarslande.
Korpidrott verkar som något illavarslande.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 07:56Ok Magnus, jag tycker det låter vettigt det du föreslår, tror jag kör så!
Ok Magnus, jag tycker det låter vettigt det du föreslår, tror jag kör så!