Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRåda bot på iskall mage?
You need to log in to create posts and topics.

12

Trots de ljumma temperaturerna ute har jag ett lite besvärligt problem: när jag springer blir min mage iskall! Konsekvensen blir inte att jag fryser, men däremot får jag ibland ont i magen (inte håll, utan "vanligt" magont) pga kylan. Lägger jag händerna

Hej,

Är det för att du tycker det känns fånigt som du inte vill ha underställ eller är det för att resten av kroppen blir för varm?

Har du testat med någon tunn löparjacka (eller kanske vindväst)?

Mvh Marcus

Gördel eller magväska kanske? 🙂 Nej, lyssna mer på andra förslag.

Marcus: jag har ju inte testat att springa med underställ när det är varmgrader men jag misstänker att jag skulle bli alldeles för varm då. Jag fryser ju som sagt inte, men om jag känner med handen på magen så är jag kall som en isbit. Men kanske att en v

Jag tog frugans avdankade träningstights och klippte av dom precis ovanför där benen börjar. "Gubb"-drar upp över magen så täcker den precis min kalla mage.

Tyvärr ser jag ut som en komplett idiot också, men eftersom jag bara behöver den konstruktionen

Jag har upplevt samma sak som TS, men kanske inte lika "allvarligt".
Jag försöker se till att ha något som värmer mer än vad bara en funktionströja gör. Ofta använder jag en kortärmad underställströja under funktionströjan. Funkar bra och blir inte för v

Det finns ett gammalt klassiskt trick: lägg ett dubbelvikt tidningspapper mot magen innanför tröjan.

Nackdelen med det är att det inte är hi-tech och inte kostar 895:-, men det funkar.

"Nackdelen med det är att det inte är hi-tech och inte kostar 895:-, men det funkar. "

Ja då går det ju fetbort! 😉

Det funkar bara med framsidan å baksidan av " American journal of Medicin" skulle du ju ha skrivit...å den är skitadyr..!?

När man tar bort tidningen efter passet kan man läsa det senaste spegelvänt.

12