Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRädda skadat knä
You need to log in to create posts and topics.

12

Är på jakt efter bra styrkeövningar och upplägg för benträning som räddar mitt problematiska knä. Har misshandlat knäna på både det ena och andra sättet genom åren.

Tanken har ofta varit att jag skall ta tag i uppbyggnad på något vis men det har nästan a

gå och få det undersökt.
omöjligt att säga såhär vad det är

Jo men det var ju genom undersökning som jag fick mina inflammationshämmande! De bryter å bänder och det gör ont eller gör inte ont men vad får man ut av det...... Jag vet inge mer när jag går ut iaf....

Mina egna funderingar är att jag fått någon form a

Skulle väll enligt instruktion inte träna ben under tiden som jag äter inflammationshämmande men jag har testat lite efter ett par dagar och det gick bra. Inte så stor smärta trots stor belastning.

Har inte kört så hårt på cykel efter, under ett par läng

Hade lite knäont och i höften i våras. Min chiropraktor diagnosticerade det som löparknä och stoppade in en arm i knävecket pch flyttade runt knäleden en bit. Sen var det borta.

Innan du dömer ut cyklingen så kolla att du har rätt sadelhöjd. För låg sade

Glömde tipsa om knäböj på gymmet. Djupa knäböj med fri stång är bästa styrketräningen för ett knä. Dvs bygger ett starkt knä med starka ligament, muskelfästen menisker och hela köret.

Men: Du måste utföra övningen rätt. Om du har vikten för långt fram oc

Jag får tvinga mig till lite mer disciplinerad benträning i vinter. Har inte gillat benböj något vidare men med pallning under hälen känns det betydligt mer stabilt. Är nog för korta senor lite här och var.

Per - Blev du av med löparknä genom att chiropr

dublett

Jepp.
För min del handlade det om att jag fick ont på utsidsan och insidan knät. Han menade då på att det var en muskel eller sena som gned mot knät. Genom att knäcka tillbaka knäleden så flyttade han på det ställe som irriterade.
Dvs han stoppade in en a

det är bra. men sällan beror det på att själva knäleden fallerar utan brukar ofta bero på att att en muskel i höften är inaktiv.
fast knäckte han ryggen på dig också så kan han ha satt igång den

12