Quote from Guest on 16 June 2008, 19:33hur gör man?
OCH
finns det någon sida på nätet där man kan kolla m ö h även på mindre backar? om man inte har egen gps menar jag.
hur gör man?
OCH
finns det någon sida på nätet där man kan kolla m ö h även på mindre backar? om man inte har egen gps menar jag.
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 19:43Har gjort lite sådant på Google Earth - vet inte hur exakt det är.
Ladda ner programmet.
Gör som när du ritar ut en träningsrunda här på FunBeat.Starta i botten på backen - markera vägen upp till toppen.
Sen räknar du så här:
( höjd toppen - höjd sta
Har gjort lite sådant på Google Earth - vet inte hur exakt det är.
Ladda ner programmet.
Gör som när du ritar ut en träningsrunda här på FunBeat.
Starta i botten på backen - markera vägen upp till toppen.
Sen räknar du så här:
( höjd toppen - höjd sta
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 19:45Google Earth kan vara användbart för att ta reda på höjd skillnader.
Här var jag lite sen 😉
Google Earth kan vara användbart för att ta reda på höjd skillnader.
Här var jag lite sen 😉
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2008, 19:46Jag gjorde en gång en liten sida som svarade på dina frågor o några till:
http://redsports.se/lutning.asp
Jag gjorde en gång en liten sida som svarade på dina frågor o några till:
http://redsports.se/lutning.asp
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 19:56Hade glömt att jag undrat just detta många gånger.
Man tackar och bugar.Christer is da shit!
Hade glömt att jag undrat just detta många gånger.
Man tackar och bugar.
Christer is da shit!
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 20:22tack! men det är så dålig upplösning på google earth, ser inte min backe...
tack! men det är så dålig upplösning på google earth, ser inte min backe...
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 21:02Lite bättre kanske i min del av världen. Har mätt upp en del på Hallandsåsen och Rommeleåsen. Funkade fint.
Lite bättre kanske i min del av världen. Har mätt upp en del på Hallandsåsen och Rommeleåsen. Funkade fint.
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 21:15Ja, jag var nyfiken på en backe i Svärtinge utanför Norrköping, men jag fick iaf en hyfsad uppfattning. Mellan 8-10% blev det. Backen är ju bara knappt 400m lång.
Ska ju till alperna i aug och ville gärna få en liten, liten uppfattning om vad som väntar.
Ja, jag var nyfiken på en backe i Svärtinge utanför Norrköping, men jag fick iaf en hyfsad uppfattning. Mellan 8-10% blev det. Backen är ju bara knappt 400m lång.
Ska ju till alperna i aug och ville gärna få en liten, liten uppfattning om vad som väntar.
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 21:35Åk till Norge i Juli och provcykla till Dalsnibba och Sognefjellet som uppvärmning.
Brukar vara plusgrader, ibland!
Åk till Norge i Juli och provcykla till Dalsnibba och Sognefjellet som uppvärmning.
Brukar vara plusgrader, ibland!
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 22:04Jag ska istället åka till sommarstugan utanför Kalmar i sommar och träna. Där finns det många backar. 😉 Blir motvind istället.
Jag ska istället åka till sommarstugan utanför Kalmar i sommar och träna. Där finns det många backar. 😉 Blir motvind istället.