Quote from ellen olsson on 16 June 2008, 22:09Annars kan man ju ta bussen till Oslo. Där finns det helt OK stigningar att leka en dag eller två i, bl.a. den här (Tryvannshöyden):
http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Tryvannsh%F6yden&qryMountainID=7489
Annars kan man ju ta bussen till Oslo. Där finns det helt OK stigningar att leka en dag eller två i, bl.a. den här (Tryvannshöyden):
http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col=Tryvannsh%F6yden&qryMountainID=7489
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2008, 22:13Annars kan man åka till Garpenberg utanför Hedemora - vi har en fin backe på 2km, stigning 150m ung. Det räcker bra att träna i också!
Annars kan man åka till Garpenberg utanför Hedemora - vi har en fin backe på 2km, stigning 150m ung. Det räcker bra att träna i också!
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 22:14Från botten på gruvan och upp?
Från botten på gruvan och upp?
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2008, 22:47Nä, en backe som kallas Olshyttebacken - Postgirot gick faktiskt uppför där en av de sista gångerna det kördes.
Nä, en backe som kallas Olshyttebacken - Postgirot gick faktiskt uppför där en av de sista gångerna det kördes.
Quote from Emma Sjöberg on 17 June 2008, 09:49Klevaliden går inte av hör hackor heller..
Klevaliden går inte av hör hackor heller..
Quote from Funbeat user on 17 June 2008, 12:46Det finns ett par trevliga backar på Hallandsåsen som tyvärr inte ingår i M6.
De är väl för tuffa för deltagarna i M6 så de kör bara Juniorbacken i Hasslöv.
Truedsfällan är inget för en vältränad tjej.
Det finns ett par trevliga backar på Hallandsåsen som tyvärr inte ingår i M6.
De är väl för tuffa för deltagarna i M6 så de kör bara Juniorbacken i Hasslöv.
Truedsfällan är inget för en vältränad tjej.
Quote from Funbeat user on 17 June 2008, 13:39Apropå Oslo så åkte jag i april upp till masterna (TV, radio, mobil m m) (Tryvannshöyden) ett antal gånger på en halvtaskig hyrd mtb utan spd-pedaler, oftast från centrum och asfalten upp. Snöglopp ibland. Drygt 500 meter.
Apropå Oslo så åkte jag i april upp till masterna (TV, radio, mobil m m) (Tryvannshöyden) ett antal gånger på en halvtaskig hyrd mtb utan spd-pedaler, oftast från centrum och asfalten upp. Snöglopp ibland. Drygt 500 meter.
Quote from ellen olsson on 17 June 2008, 20:43Det var profilen för stigningen uppför Tryvannshöyden jag länkade till tidigare.
Det var profilen för stigningen uppför Tryvannshöyden jag länkade till tidigare.
Quote from Funbeat user on 17 June 2008, 20:56Jo, jag tittade på länken, om jag fattade rätt så startar de ungefär i höjd med Majorstua eller lite högre upp (borde vara ca 100 m ö h) och kör bilvägen upp?
Jo, jag tittade på länken, om jag fattade rätt så startar de ungefär i höjd med Majorstua eller lite högre upp (borde vara ca 100 m ö h) och kör bilvägen upp?
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 00:04För er som bor i närheten av Gbg så har vi Hultebacken vid Landvettersjön.
http://www.lvg.nu/kartor/hultebacken.htm
För er som bor i närheten av Gbg så har vi Hultebacken vid Landvettersjön.