Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:10Vit kalkfärg (eller möjligtvis ngn vattenlöslig variant) brukar användas vid dom flesta cykeltävlingar jag kört.
Vid tex tempo-tävlingar brukar det knappast finnas några ledarbilar som visar vägen och då behövs pilarna i vägbanan. Även vid linjeloppen hjä
Vit kalkfärg (eller möjligtvis ngn vattenlöslig variant) brukar användas vid dom flesta cykeltävlingar jag kört.
Vid tex tempo-tävlingar brukar det knappast finnas några ledarbilar som visar vägen och då behövs pilarna i vägbanan. Även vid linjeloppen hjä
Quote from Lisa Bringhed on 10 August 2010, 11:15Annelie och Daniel, snälla, sansar er. Lagen ska givetvis följas. Hur den tragiska situationen i Afrika, stöld och langning hamnade i denna tråd är för mig fullständigt oförståligt.
Att leva 100% innanför lagens råmärke är ett gott ideal (t+)
Små sky
Annelie och Daniel, snälla, sansar er. Lagen ska givetvis följas. Hur den tragiska situationen i Afrika, stöld och langning hamnade i denna tråd är för mig fullständigt oförståligt.
Att leva 100% innanför lagens råmärke är ett gott ideal (t+)
Små sky
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:19Har du sökt tillstånd för racet, iså fall kan du måla i vägen med vatten löslig färg, problemet är om det regnar.
Har du sökt tillstånd för racet, iså fall kan du måla i vägen med vatten löslig färg, problemet är om det regnar.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 11:56Jag kom bara att tänka på gatuskyltar. Är du så insnöad på dina pilar på vägar som du raskt ska läsa i 180, tycker jag synd om dig.
Men om du vill göra livet enkelt, skaffa samma kritor som småtjejerna använder när de spelar King, eller som gatukonstnäre
Jag kom bara att tänka på gatuskyltar. Är du så insnöad på dina pilar på vägar som du raskt ska läsa i 180, tycker jag synd om dig.
Men om du vill göra livet enkelt, skaffa samma kritor som småtjejerna använder när de spelar King, eller som gatukonstnäre
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 12:03Mats Eriksond: Du bruker kritt eller kalk blandet med Mjølk. Det sitter fint fast i månes tid selv i regn. Om vegverket forlanger det fjernet er en gulv skrubb å vann nok til å fjerne det.
Om du bor i nærheten av et drivhus gartneri , så fråga om du få
Mats Eriksond: Du bruker kritt eller kalk blandet med Mjølk. Det sitter fint fast i månes tid selv i regn. Om vegverket forlanger det fjernet er en gulv skrubb å vann nok til å fjerne det.
Om du bor i nærheten av et drivhus gartneri , så fråga om du få
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:22Det brukar vara ett visst ogillande till målade pilar på vägen efter loppet.
Då blir det varv två med mörk färg.
Det brukar vara ett visst ogillande till målade pilar på vägen efter loppet.
Då blir det varv två med mörk färg.
Quote from Lisa Bringhed on 10 August 2010, 16:30Ogillande kan jag stå ut med 🙂
Tonårsfylla är det värsta jag vet och åtalad för stöld tänker jag aldrig bli, men ibland kör jag trots att det är gult i trafikljusen.
Ogillande kan jag stå ut med 🙂
Tonårsfylla är det värsta jag vet och åtalad för stöld tänker jag aldrig bli, men ibland kör jag trots att det är gult i trafikljusen.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 16:58Vissa länstyrelser är tydliga på punkten om målade pilar och andra visar bara kalla handen nästa gång.
Vissa länstyrelser är tydliga på punkten om målade pilar och andra visar bara kalla handen nästa gång.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:02Mats: det är ju bra att du kan stå ut med lite ogillande. Problemet är ju att ogillandet (om det uppstår) antagligen inte bara riktas mot dig eller er, utan mot cyklister i största allmänhet. De kanske inte är lika roade.
Mats: det är ju bra att du kan stå ut med lite ogillande. Problemet är ju att ogillandet (om det uppstår) antagligen inte bara riktas mot dig eller er, utan mot cyklister i största allmänhet. De kanske inte är lika roade.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:46Allvarligt talat tror jag inte folk bryr sig nämnvärt om det målas en diskret liten pil någonstans mellan befintliga vägmarkeringar eller i vägrenen. Undantaget är då personer som stör sig på allt.
Handen på hjärtat, hur många tänker på vad som befinner
Allvarligt talat tror jag inte folk bryr sig nämnvärt om det målas en diskret liten pil någonstans mellan befintliga vägmarkeringar eller i vägrenen. Undantaget är då personer som stör sig på allt.
Handen på hjärtat, hur många tänker på vad som befinner