Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vit kalkfärg (eller möjligtvis ngn vattenlöslig variant) brukar användas vid dom flesta cykeltävlingar jag kört.
Vid tex tempo-tävlingar brukar det knappast finnas några ledarbilar som visar vägen och då behövs pilarna i vägbanan. Även vid linjeloppen hjä

Annelie och Daniel, snälla, sansar er. Lagen ska givetvis följas. Hur den tragiska situationen i Afrika, stöld och langning hamnade i denna tråd är för mig fullständigt oförståligt.

Att leva 100% innanför lagens råmärke är ett gott ideal (t+)

Små sky

Har du sökt tillstånd för racet, iså fall kan du måla i vägen med vatten löslig färg, problemet är om det regnar.

Jag kom bara att tänka på gatuskyltar. Är du så insnöad på dina pilar på vägar som du raskt ska läsa i 180, tycker jag synd om dig.

Men om du vill göra livet enkelt, skaffa samma kritor som småtjejerna använder när de spelar King, eller som gatukonstnäre

Mats Eriksond: Du bruker kritt eller kalk blandet med Mjølk. Det sitter fint fast i månes tid selv i regn. Om vegverket forlanger det fjernet er en gulv skrubb å vann nok til å fjerne det.

Om du bor i nærheten av et drivhus gartneri , så fråga om du få

Det brukar vara ett visst ogillande till målade pilar på vägen efter loppet.
Då blir det varv två med mörk färg.

Ogillande kan jag stå ut med 🙂

Tonårsfylla är det värsta jag vet och åtalad för stöld tänker jag aldrig bli, men ibland kör jag trots att det är gult i trafikljusen.

Vissa länstyrelser är tydliga på punkten om målade pilar och andra visar bara kalla handen nästa gång.

Mats: det är ju bra att du kan stå ut med lite ogillande. Problemet är ju att ogillandet (om det uppstår) antagligen inte bara riktas mot dig eller er, utan mot cyklister i största allmänhet. De kanske inte är lika roade.

Allvarligt talat tror jag inte folk bryr sig nämnvärt om det målas en diskret liten pil någonstans mellan befintliga vägmarkeringar eller i vägrenen. Undantaget är då personer som stör sig på allt.

Handen på hjärtat, hur många tänker på vad som befinner