Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRätt kost när man cyklar?
You need to log in to create posts and topics.

Har styrketränat tidigare och då gällde det att få i sig så mycket proteiner och kolhydrater som möjligt, proteinpulver, malto, tonfisk mm i massor men hur ska man äta när man cyklar för att bygga på rätt ställe och inte gå upp överallt?
Är det som gymgra

Ät vettig mat.

Ät som fan. Vad som helst, när som helst. Cykling bränner sjukt mkt energi.

Jens, det är precis som all annan träning: Det som bryts ner måste byggas upp och vanlig balanserad kost duger alldeles utmärkt. Det enda special tillägget är att man måste äta wienerbröd-mazariner-bullar under själva träningspasset.

Stefan: (t+)

Njae, jag skulle definitivt inte äta vad som helst och inte heller när som helst!

Skippa junkfood och ät vanlig, näringsrik kost på regelbundna tider. Skit i kosttillskott, det behöver du inte om du äter bra mat tillagad på bra råvaror.

skulle vilja ha lite större ben, känns som att det är dom som fattas
Hur gör ni som tävlar eller tränar seriöst, kör ni enbart cykling eller kompletterar ni med styrketräning? (benen)

Chili con carne i bakfickorna blir smaskens.

Om du cyklar mycket kommer du bli bra på det, svårare är det egentligen inte. Men man måste inte nöta 40 mil i veckan för att hänga av träningskompisarna. Foka på pangträning där man med olika intervalllika former tränar kvalitet.
Men sen är ju cykel mer

Tjena jag är ny på detta forum. Jag försöker kombinera gymmet med cyklingen. Drar dock ned ordentligt på gymmandet så här års. Vad gäller näringsinstag tycker jag det funkar kanon med lika delar Vitargor och Vassleprotein, ca 40-50 g av varje direkt efter