Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja man lär så länge man lever 🙂

Zipps tangente tycks ligga på 21 och 23 mm
http://www.all3sports.com/product_info.php?pName=zipp-tangente-tubular-tire&jsenabled=1&osCsid=b23128e9bdd3a96701bd2d5820fdae97

Om det fungerar så får det nog bli vittoriadäcken den här gången, dom är ju redan i

Jag pumpar det blivande reservdäcket hårt på en gammal fälg, låter stå ett dygn typ. Sen limmar jag det och pumpar upp det ett par-tre bar, väntar ett dygn och sen viker jag ihop det (SNYGGT! VIKTIGT!) och hänger under sadeln med en liten rem.
Även om jag

Har aldrig förklistrat några fälgar och aldrig krängt av några tuber under färd.
Jag lämnar ett par dm mitt emot ventilen oklistrad så är det lättare att få av tuberna vid punka.
På med "lam" mängd lim på fälgen och låt torka en kvart. sedan sträcker jag

Tack Fredrik! Jag såg tips hur man ska vika ett tubdäck i ett nummer av tidningen Kadens nr 8 -08.
edit tack också till David!

Daniel Säfström undrade:
> Har ni några tips runt det här med klistiring av däck

Om du vill vara säker på att hjulen inte enbart SER snabba ut,
utan att de vekligen ÄR snabba bör du välja ett termostabilt lim.
BILD:http://www.sheldonbrown.com/brandt/imag

Hur gamla är de testerna?
Kurvgreppet brukar vara viktigt när det går fort. Inget kul när det släpper.

Jag använder continentals tublim..

Contis tublim är helt ok.

Daniel, vill gärna höra lite om dem, så ut och prova ordentligt nu och ge en RR sen.
Kanske köper såna isf bora 🙂