Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 16:37Ja man lär så länge man lever 🙂
Ja man lär så länge man lever 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 17:16Zipps tangente tycks ligga på 21 och 23 mm
http://www.all3sports.com/product_info.php?pName=zipp-tangente-tubular-tire&jsenabled=1&osCsid=b23128e9bdd3a96701bd2d5820fdae97Om det fungerar så får det nog bli vittoriadäcken den här gången, dom är ju redan i
Zipps tangente tycks ligga på 21 och 23 mm
http://www.all3sports.com/product_info.php?pName=zipp-tangente-tubular-tire&jsenabled=1&osCsid=b23128e9bdd3a96701bd2d5820fdae97
Om det fungerar så får det nog bli vittoriadäcken den här gången, dom är ju redan i
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 17:20Jag pumpar det blivande reservdäcket hårt på en gammal fälg, låter stå ett dygn typ. Sen limmar jag det och pumpar upp det ett par-tre bar, väntar ett dygn och sen viker jag ihop det (SNYGGT! VIKTIGT!) och hänger under sadeln med en liten rem.
Även om jag
Jag pumpar det blivande reservdäcket hårt på en gammal fälg, låter stå ett dygn typ. Sen limmar jag det och pumpar upp det ett par-tre bar, väntar ett dygn och sen viker jag ihop det (SNYGGT! VIKTIGT!) och hänger under sadeln med en liten rem.
Även om jag
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 17:23Har aldrig förklistrat några fälgar och aldrig krängt av några tuber under färd.
Jag lämnar ett par dm mitt emot ventilen oklistrad så är det lättare att få av tuberna vid punka.
På med "lam" mängd lim på fälgen och låt torka en kvart. sedan sträcker jag
Har aldrig förklistrat några fälgar och aldrig krängt av några tuber under färd.
Jag lämnar ett par dm mitt emot ventilen oklistrad så är det lättare att få av tuberna vid punka.
På med "lam" mängd lim på fälgen och låt torka en kvart. sedan sträcker jag
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 17:25Tack Fredrik! Jag såg tips hur man ska vika ett tubdäck i ett nummer av tidningen Kadens nr 8 -08.
edit tack också till David!
Tack Fredrik! Jag såg tips hur man ska vika ett tubdäck i ett nummer av tidningen Kadens nr 8 -08.
edit tack också till David!
Quote from Berit Bengtson on 24 August 2009, 17:51Daniel Säfström undrade:
> Har ni några tips runt det här med klistiring av däckOm du vill vara säker på att hjulen inte enbart SER snabba ut,
utan att de vekligen ÄR snabba bör du välja ett termostabilt lim.
BILD:http://www.sheldonbrown.com/brandt/imag
Daniel Säfström undrade:
> Har ni några tips runt det här med klistiring av däck
Om du vill vara säker på att hjulen inte enbart SER snabba ut,
utan att de vekligen ÄR snabba bör du välja ett termostabilt lim.
BILD:http://www.sheldonbrown.com/brandt/imag
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 17:59Hur gamla är de testerna?
Kurvgreppet brukar vara viktigt när det går fort. Inget kul när det släpper.
Hur gamla är de testerna?
Kurvgreppet brukar vara viktigt när det går fort. Inget kul när det släpper.
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 18:45Jag använder continentals tublim..
Jag använder continentals tublim..
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 21:41Contis tublim är helt ok.
Contis tublim är helt ok.
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 00:47Daniel, vill gärna höra lite om dem, så ut och prova ordentligt nu och ge en RR sen.
Kanske köper såna isf bora 🙂
Daniel, vill gärna höra lite om dem, så ut och prova ordentligt nu och ge en RR sen.
Kanske köper såna isf bora 🙂