Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRaaakt in i en vägg
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår inte men det verkar som jag gått in i en vägg.
De senaste passen jag kört har varit jättesega och jättejobbiga.
Jag är lite förvirrad över hur jag ska "underhålla" min löpning innan jag hoppar in på marathon.se upplägg för halvmaran.

Tänkte

Marie, om jag får tycka nåt så tror jag att prio ett för Dig är att få in kontinuiteten i Din löpträning INNAN Du börjar ge Dig på intervaller och långpass. Det kan komma senare, när löpningen har blivit en del av Din vardag.

Tre löppass/vecka där Du spr

Kunde inte ha skrivit det bättre själv 😉

Daniel, jag har lärt mig av en mästare! 😉

Håller med föregående talare. Kanske inte att Daniel är en mästare :-), men just att man först ska man hitta kontinuiteten i sin löpträning. Först därefter ska man blanda in intervaller och annat. Löpträning kräver tålamod!

Håller absolut med föregående talare. Först ska man väl kunna gå innan det blir dags för att springa. Dom nybörjare som jag har tränat och som sagt sig kunna springa ganska långt har jag ändå börjat med att jogga förhållandevis sakta å det längre å längre

Men jag känner liksom mig inte som nybörjare längre. Fast det kanske jag är..
1 mil brukar inte vara några problem.

Kör som ni säger, tidsmässigt. Men kommer nog köra 40 min. Helt enkelt köra som jag gjorde när det var ljust ute!! 🙂 Snart kan jag ju sp

Tja har man svårt att hålla farten nere så kan man alltid köra lite maffetone inspirerat

dvs hålla pulsen under ca 180 - åldern (+- några slag)....

En skön sak med dom passen är att man är pigg och glad även efter pass som råkar bli över 15k 😀