Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRace time baby!
You need to log in to create posts and topics.

Dags för min första racer! Är sjukt nervös för att göra nåt felköp 😀 Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig lite. Har trollat runt lite på forumen här och ni verkar ju grymt duktiga och har koll på vad ni snackar om.

Så dom racers jag har funderat på och

Tro mig, det kommer att bli längre än 2-3 mil per pass när du sätter igång!

Jag köpte en nishiki champion förra året och är nöjd med cykel, men skulle nog satsa på volan pinta för att kunna få mer hjälp av cykelcity-folket! (Sportson var l

Wow vilket snabbt svar tack! Keep em coming! 😀

För marginellt mycket mer pengar än en Columbus Vola så får du en Wilier Mortirolo på Cykelmagneten - i.o.f.s. felspecad med ShimaNO 😉 - men det går säkert att deala med Göran.
Annars har både Bikebuster och Cyclecomponents bra priser på Battaglin.

Med tanke på att jag är hett färsk så verkar det som att köpa cykeln på Cykelcity verkar vara ett smart drag. Med tanke på all hjälp man verkar få. Fan jobbigt när man hittar så sjukt mycket läckra hojjar på alla olika sidor.

Varför kör dom flesta sidor

Det är väl bara Canyon with a crack som man skall helt undvika.

Generellt sett får man vad man betalar för.
Billiga ramar har billiga material och dyra "kvalitetsmärke" dyrare.

Köp vad du vill, bara det är Campa på den.

Lyssna på Granlund, Wilier eller Battaglin är bra förslag - däremot är det inte sån jättestor skillnad mellan campagnolo o Shimano för en nybörjare - det är mer ett religionskrig - vissa tycker det ena och vissa tycker det andra o båda har rätt.

Däremo

Tullio har Rätt grejor!

Vi har två nya F10 i klubben som har skapat en egen servicestation.

Tur man inte kör på lätta cyklar utan har andra tankar kring utrustningen.
Det är lättare att gå ner ett par kilo än att köpa en två kilo lättare cykel.