Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej allihopa, som det är nu så cyklar jag bara XC men har ett litet sug efter en racer. Min budget är inte den största så jag undrar hur det är med Stålracer.
Är det någno ide att köpa e sådan eller ska man avvakta till nästa år o köpa en riktigt fin race

Inte för att jag har kollat, men jag undrar verkligen om en stålram skulle bli billigare idag. Alltså en racerram och inte nån herrcykel som väger 26 kilo.
Snarare tvärtom

En FKC blir nog funkis!

http://www.fkc-concept.com/

...fast det finns betydligt billigare karbonhojar...

En sådan där hoj skulle jag vilja ha - då skulle det nog vara roligt att cykla.....

Ok, då avvaktar jag nog tills peningarna börjar rulla in. Hundgård måste gå före.:-(

Vilken häftig sport du håller på med! Hur mkt orkar en hund att dra ungefär?

Har kört många år på stålcyklar och dom jag har ägt har varit både bekväma och väl fungerande, kanske lite tyngre och inte lika rappa som nyare alu och carbon ramar.

Tror nog du utan större problem kan hitta en skaplig alu racer som passar din budget om

Jag är lite i samma sits (sugen på racer men tight budget)

Någon tipsade att det kanske dyker upp mer racers på blocket efter vätternrundan...

(själv tror jag att jag sparar till nästa år, verkar finnas en del intressanta nya cyklar runt 10-12 lakan)

Ha koll på begagnatmarknaden

Framför allt på VR:s två sista depåer.
Där kan det göras fynd om man erbjuder kudde och transport till Motala.

12