Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

12

Haha, det där var faktiskt ett bra tips, skratt! 🙂

Tjena Ankan.
Hundarna orkar dra väldigt mycket. På höstträningen förra året så drog mina 2 mig på en specialbyggd sparkcykel. Max hastighet var 41km i timmmen så det går undan.

Jag gör nog samma som dig Thomas, sparar o gnetar till en fin alu racer

Ja Davids tips är bra. Efter vättern är det många som lägger av för de har haft det som mål och sen vill de aldrig mer cykla igen (!?!?!?!?!). Så kom jag över min racer.

Hahahaa, det är alltså bäst att börja köpslå innan blodsmaken har gett sig, förstår jag på dina frågetecken 😉

Häftigt Daniel! 41 km, jag riktigt känner fartvinden. Men fattar hur lyckliga de måste va när dom får fräsa loss. Min jycke blir som en valp nä

Alla mina tips är bra!

För att återvända till ursprungsfrågan så lär det vara betydligt enklare att hitta en bra och prisvärd aluminiumhoj. Carbon är överhypat och stål är för ovanligt - iallafall om du vill hitta något med någorlunda moderna komponenter. Om man vill köpa nytt

Har inte nishiki en del cyklar i alu för ganska lite pengar`? Nån röd har jag set ti nån tidning, för typ 5-6 tusen. Sen finns det ju en uppsjö cyklar på blocket just nu som kanske kan vara något

kika på cyclecomponents.com... jag har själv kört en del XC o har nu investerat i en Battaglin Stealth med Campa Veloce grupp på...

Kan inte avgöra om denna är bättre eller sämre än ngt annat.. men hoppas på den iaf.. o när d gäller budget på Lvg cykel

Röda cyklar är snabbast - det är ett faktum!

12