Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer på grusvägar?
You need to log in to create posts and topics.

12

I Göteborg är is och snö borta. Kvar ligger gruset...

Maskinerna har börjat borsta bort det och tidningen står att läsa att gruset skall vara borta senast den 31 april!!!

Det är långt kvar tills dess och jag vill ut med Racern redan nu.

Vad har ni för

Japp lägre tryck, upp med blicken och akta kurvorna så ska det inte vara några problem. I Hbg har vi kört en månad nu. =)

Jag försöker köra på vanliga vägar, där brukar inte vara så mycket grus då bilarna kör bort det på en minut. Det är cykelvägarna som är värst, där är det mer grus än asfalt.

Cyklade till jobbet i morse efter två dagars alternativt åkande. Upptäckte då att isgatorna ersatts av grusvägar. Hoppas de blir asfaltvägar snart!

Var inne i garaget igår och tittade på miyatan, tänkte börja cykla igen, men kom fram till att madammen - 7vxl citybike är nog ett bättre kort i nuläget ... TJOCKT med grus.

jag kör på lite mindre tryck i däcken plus lite lugnare körning .
jag kör på riktig grusväg 8 km per dag då får man ta det lugnt ev sitta ner i backarna .

I Stockholm är det också en hel del grus ute, framför allt på cykelbanorna. Det löser jag ofta genom att cykla i bilfilen och det har gått galant hittils.

Man får ju vara lite mer försiktig i backar och kurvor.. 🙂

Tänkte ta fram racern till helgen, men precis som någon tidigare nämnde så är vanliga vägar helt ok. Man ska bara ta sig dit. Har inga reservslangar ännu heller, de är på väg, hinner de inte komma innan helgen blir det spännande.:-)

Här i Floda utanför Götet är vägarna i princip grusfria, det är bara att ligga en bit in på vägbanan och spana efter tjälsprickor och potthål...

Wow, årets första Djurgården runt avklarad! Lite grus, lite blött, men för det mesta bra väg och ingen trafik alls! Perfekt start på helgen!

12