Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacerdäck med inbyggt punkaskydd! …
You need to log in to create posts and topics.

Finns det? Jag trodde jag äntligen hade hittat en långsiktig lösning när jag satte på kevlartejp på insidan av mina GP4000. Efter senaste långrundan hade jag iofs inte punka men väl en 1-cm reva i bakdäcket så att kevlartejpen syns igenom... således ingen

Jag använde tidigare GP (i och för sig 3000) men jag gillade inte att de slets ner så fort, efter bara 15-20 mil såg man att däcket hade fått en flat yta mot vägbanan. Bytte då till Michelin Pro 2 Race som jag har hela sommarhalvåret för pendling, träning

Tack för tipsen! Ett par däck som till och med heter pave torde vara rätt och riktigt... Körde mitt första motionslopp med paveinlägg för några helger sen, Hellentocht, med en rundning på velodromen i Roubaix och lite sköna kantvindar så nu känner man sig

Conti Ultra Gatorskin. Finns i 23-622 i vikbar modell och i 23, 25 och 28 med stålkanttråd.

Vad är skillnaden för en användare mellan Conti GP 4-season och Ultra Gatorskin? gatorskin verkar ha bättre punkaskydd men innebär det nån märkbar kompromiss för rullmotstånd/grepp? Det verkar som om jag, trots alla dina inlägg Rasmus, inte riktigt greppa

Jag har kört på Conti GP 3000, de har funkat bra. Rätt lufttryck har du antar jag. Då kanske man ska passa sig för Conti GP 4000?

Jag tror det har att göra med vägkvaliteten - var i Sverige i somras ock körde runt och tänkte inte ens tanken att man kunde få punka, medan här i Vallonien sitter jag som på nålar hela tiden. Tror inte GP4000 är något problem på vanliga svenska sommarhal

Marcus C R undrade:
> Vad är skillnaden för en användare mellan Conti GP 4-season och Ultra Gatorskin?

Den största skillnaden är troligen priset.
De har båda testats av tidningen Tour, vikten skiljde minimalt, punkaskyddet var likvärdigt likaså kurvgrep

Min tyska duger inte för att förstå artiklarna, men förstod jag av sammanfattning rätt att GP3000 och Ultra Gatorskin har samma punkaresistens? Verkar konstigt...

har kört drygt 400mil på mina ultragatorskin ioförsig 28mm men ändå de har fungerat utan punka ännu. ska dock skifta fram o bakdäck för bakhjulet börjar få en plattyta, skull väl har skiftat för 100mil sedan men lite lat.
bra skydd underifrån men tydligen