Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacerdäck med inbyggt punkaskydd! …
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte kört så långt på mina Ultra Gatorskin 25 mm ännu. 100 mil kanske. Inga punkor, men framdäcket ser lite tilltufsat ut på sidan, så jag håller med om att sidorna verkar lite ömtåliga.

fast det är klar ngn stans ska de ju spara vikten o jag föredrar viktsparing på sidorna istället för rätt inunder

Har kört med GP 3000 i många år och det är inte många punkteringar jag har kört är jäkligt bra däck, nu har ju dom slutat med dom och istället är det GP 4000.

Kör på såna nu och tycker dom fungerar väldigt bra.

Varför kör ni inte på GP 4000S?

jag har kört typ 100 mil på mina GP4000S utan anmärkning...

Har bara hunnit typ 30 mil på ett GP4000S bak, o redan fått två punkor. Inte alls nöjd.

för smala

Hej Marcus.

Jag körde max 15 mil med mina Grand Prix Supersonic och fick fyra punkor. Så sådana ska du inte köpa om du vill ha punka skydd, tycker jag.

Däremot skulle du kanske prova Ultra Sport Kevlar .

"The standard 3ply casing construction is suppl

Har kört redan 100 mil med mina Schwalbe Ultremo R. Ingen punka, inga besvär som helst . ca 195 g lätt. Super nöjd.

Cheers

Enl Contis hemsida är Ultra Gatorskin "The ultimate wire bead training & racing tyre where puncture protection is priority" - torde vara rätt val för mig ur Contis serie i alla fall? Så längre jag inte går mot touringdäck, som Sport Contact, men då är vi