Quote from Guest on 12 February 2008, 15:22Jag har funderat lite kring begreppen rask promenad och powerwalk. Vad är skillnaden mellan dem? Man måste ju veta så man inte lurar sig själv 😉 Tacksam för svar.
Jag har funderat lite kring begreppen rask promenad och powerwalk. Vad är skillnaden mellan dem? Man måste ju veta så man inte lurar sig själv 😉 Tacksam för svar.
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 15:32Bra fråga för det undrar jag med ju!
Jag har funderat lite på om det kan va tänkt så att Power Walk är förenat med stora armrörelser i takt med benen, men jag kan inte gå en rask promenad utan att armarna börjar svänga så jag vet inte.
Bra fråga för det undrar jag med ju!
Jag har funderat lite på om det kan va tänkt så att Power Walk är förenat med stora armrörelser i takt med benen, men jag kan inte gå en rask promenad utan att armarna börjar svänga så jag vet inte.
Quote from Camilla Höög on 12 February 2008, 15:33Skillnaden bestämmer du själv.
Rask promenad anser jag inte ens vara träning. Ta en promenad i raskt tempo. Powerwalk är väl på gränsen till att bli träning 🙂Powerwalk är Gång, dvs. gå fort men aldrig ha båda fötterna i luften samtidigt.
Definition h
Skillnaden bestämmer du själv.
Rask promenad anser jag inte ens vara träning. Ta en promenad i raskt tempo. Powerwalk är väl på gränsen till att bli träning 🙂
Powerwalk är Gång, dvs. gå fort men aldrig ha båda fötterna i luften samtidigt.
Definition h
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 15:38Det beror på hur hipp man är.
Det beror på hur hipp man är.
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 15:43Ha ha ha. Jo David så måste det va för jag har tyckt det kännts lite fånigt att välja Power Walk när det jag gjort är gått snabbt.
Jag, personligen, registrerar dock oftast bara promenader som jag kommer upp i puls på eller har nåt annat slags träningss
Ha ha ha. Jo David så måste det va för jag har tyckt det kännts lite fånigt att välja Power Walk när det jag gjort är gått snabbt.
Jag, personligen, registrerar dock oftast bara promenader som jag kommer upp i puls på eller har nåt annat slags träningss
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 15:50Jag tycker jag power walkar när jag har gått så fort så att jag är ordentligt svettig och uppe i puls.. är jag inte det har jag bara tagit en rask promenad
Jag tycker jag power walkar när jag har gått så fort så att jag är ordentligt svettig och uppe i puls.. är jag inte det har jag bara tagit en rask promenad
Quote from Magnus Gelang on 12 February 2008, 15:52Jag har läst definitionen att power walk är minst 130 steg/ minuten och armar som är böjda och som svänger med i gångrörelsen,,,alltså ungefär som man håller armarna när man joggar.
Jag har läst definitionen att power walk är minst 130 steg/ minuten och armar som är böjda och som svänger med i gångrörelsen,,,alltså ungefär som man håller armarna när man joggar.
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 15:53Här kan Du läsa lite mer
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Walking
Här kan Du läsa lite mer
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Walking
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 16:44Vad bra! Då vet jag att mina "promenader" är power walks då, om den definitionen stämmer. Riktigt rask gång, och svänga med armarna går ju inte att undvika när man går tillräckligt fort.
Vad bra! Då vet jag att mina "promenader" är power walks då, om den definitionen stämmer. Riktigt rask gång, och svänga med armarna går ju inte att undvika när man går tillräckligt fort.
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 16:47Ahaa, om man satt på sig träningskläderna är det ju i syfte att träna vilket också gör att man fyller i det som träningspass. Om rask promenad då inte räknas som träning är det ju bara powerwalk kvar och hipp vill man ju vara... 😉 men om rask promenad in
Ahaa, om man satt på sig träningskläderna är det ju i syfte att träna vilket också gör att man fyller i det som träningspass. Om rask promenad då inte räknas som träning är det ju bara powerwalk kvar och hipp vill man ju vara... 😉 men om rask promenad in