Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRealistiskt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sprungit regelbundet i ca 1 år, före det tränade jag mest spinning och styrketräning. I augusti i år sprang jag min första halvmara, på 2,06 utan att ta ut mig helt. Tanken är att jag ska göra min mara-debut under 2009. Jag har hela tiden tänkt på

Om du har som mål med maran att bara ta dig runt så tror jag inte det är ngt problem att ha löpuppehåll en månad (men försök inte "att träna ikapp" när du kommer hem utan börja där du slutade eller hellre ännu bättre en bit innan du slutade för att inte b

Hinner du verkligen inte springa då?
Dansar du i över 8 timmar per dag eller ska du samtidigt arbeta där?

Försök springa 30 min varannan dag. Det finns det alltid tid till - om man vill! Före frukost tex. Då tappar du i princip ingenting... Lycka till!

Tid finns det nog. Nog går det att hitta en halvtimme då och då.

Men det som gör att jag ändå inte vet om det kommer att bli så mycket sprunget är att jag vet hur mina ben och fötter kommer att kännas efter all dans... Även om jag kommer att ha 2-3 olik

Då passar ju Torbjörns tips bra: Spring på morgonen innan dansen 🙂

Ska försöka. 🙂 Även om varje morgon kommer efter kvällen före... Och en hel massa dans.

I vilket fall, jag har bestämt mig. Klart jag ska anmäla mig till maran! Det blir ju min första, och om jag inte gör någon drömtid så är det väl inte hela världen.

Bra beslut Mari, klart du fixar det 🙂

Tack! Känner mig peppad, ska bli hur kul som helst att ta sig igenom de där 42 kilometrarna. Tror jag iaf. 😉

Om inte annat är det ju nåt spännande att se fram emot efter att resan är slut.

Ursäkta lite OT här, men hur kul låter det inte att åka iväg en månad och dansa?

Avis.

12