Quote from Guest on 26 May 2009, 21:44Jag har en liten fundering över hur ni andra gör med reflexer och annat "lagligt" måste på era racers?
Nu är det ju inte så att det är jätte snyggt med reflexer i hjulen eller på styret, men enligt lagen skall man ju ha rätt reflexer framåt, bakåt och åt
Jag har en liten fundering över hur ni andra gör med reflexer och annat "lagligt" måste på era racers?
Nu är det ju inte så att det är jätte snyggt med reflexer i hjulen eller på styret, men enligt lagen skall man ju ha rätt reflexer framåt, bakåt och åt
Quote from Peter Eriksson on 26 May 2009, 21:54Lagstiftningen kräver endast reflex när du cyklar i mörker.
Lagstiftningen kräver endast reflex när du cyklar i mörker.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:58Helt sant.
Nu är det ju så att min tanke väcktes just pga Vätternrundan som går om 3 veckor och Vi skall köra just på natten.
Men även för hösten och våren så kan det finnas behov av dessa då det händer att man blir ute längre än planerat.
Helt sant.
Nu är det ju så att min tanke väcktes just pga Vätternrundan som går om 3 veckor och Vi skall köra just på natten.
Men även för hösten och våren så kan det finnas behov av dessa då det händer att man blir ute längre än planerat.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 22:26Ska du cykla VR på natten får du nog snällt sätta på lyse och reflex, annars kan det bli problem.
Ska du cykla VR på natten får du nog snällt sätta på lyse och reflex, annars kan det bli problem.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 22:28...och ringklocka.
Högaktningsfullt
Hans B
...och ringklocka.
Högaktningsfullt
Hans B
Quote from Rasmus Olsson on 26 May 2009, 22:31Just det. Ringklocka måste du ha alltid hela tiden. Undrar hur många som har det på sina fina räcers?
Just det. Ringklocka måste du ha alltid hela tiden. Undrar hur många som har det på sina fina räcers?
Quote from Bertil Nolheim on 26 May 2009, 22:41Inte jag, men jag saknar den ibland. Det känns lite fånigt att säga "pling" när man ska förbi fotgängare som går och drömmer 🙂
Inte jag, men jag saknar den ibland. Det känns lite fånigt att säga "pling" när man ska förbi fotgängare som går och drömmer 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 23:03"Hoj" funkar bra. Lite mer pondus än i "Pling". Gör dessutom att det läskar lite i munnen, eftersom det tillika är finska cykelförbundets korta snapsvisa.
Högaktningsfullt
Hans B(Som för övrigt monterat en ringklocka på styrstammen på nya räsern!)
"Hoj" funkar bra. Lite mer pondus än i "Pling". Gör dessutom att det läskar lite i munnen, eftersom det tillika är finska cykelförbundets korta snapsvisa.
Högaktningsfullt
Hans B
(Som för övrigt monterat en ringklocka på styrstammen på nya räsern!)
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 06:13Lysen finns redan dom kan jag leva med men reflexerna har jag inte fixat.
det tar emot, särskilt dom gula hjulreflexerna.
Lysen finns redan dom kan jag leva med men reflexerna har jag inte fixat.
det tar emot, särskilt dom gula hjulreflexerna.
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 07:27Finns inget krav på gula hjulreflexer.
Finns inget krav på gula hjulreflexer.