Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelReflexer.
You need to log in to create posts and topics.

på cykeln ska sitta godkänd reflex som när du cyklar i mörker återkastar orangegult eller vitt ljus åt sidan

reflexer å lampor på Vättern beror väl på när man startar,, eller?

Jag satte på en ringklocka på min räcer efter att ha tröttnat på att försöka gissa åt vilket håll långsammare cyklister tänkte vingla inför omkörning.

Busvissling eller ett rejält "HEJ" funkar bättre än klocka tycker jag för att röja väg. Tyvärr många "cykelkorgar" som ändå inte förstår. Finast var de som delade sig o lämnade ca en meter mellan. De skrek rätt bra när jag blåste förbi... hoppas de lär si

Jag har alltid ringklocka numera. Det hjälper i de flesta fallen, stjälper i få fall. Men mest för att jag vill vara laglig. Undrar hur många som kommer att cykla olagligt runt Vättern? 🙂

Runt vättern kommer det sitta klocka på. Samt reflexer då jag startar 03.28 o det är beroende på väder hur väl jag syns.
Annars tycker jag klocka har för kort räckvidd om man kommer i 30-40 o ska köra om nån som kör 15-20.

Ringklockan funkar jättebra för mig på racern. Folk o fä reagerar direkt, och verkar förvånansvärt väl förstå att det är en cykel på gång bakom dem. Mycket bättre än att skrika eller vissla!

Jag har ringklocka monterad på ena tempopinnen och framlysefäste på den andra. Inga ekerreflexer dock. Självhäftande reflextejp i olika färger hittade jag nånstans för några år sedan - kan det ha varit på biltema?

godkänd reflex är kravet och då duger inte reflextejp

Vad innebär "godkänd"?