Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelReflexer.
You need to log in to create posts and topics.

ska du raljera över gällande regler gäller ju att känna till dom först annars blir det ju bara fånigt

Det är skillnad att synas och lysa upp. Kravet är att du ska lysa upp.
Hur många cykelbelysningar lyser upp 300 meter av de som säljs?

syns 300 m i betydelsen att står du 300 meter bort så ser du mitt lyse dvs kravet är inte att jag med mitt lyse kan lyse upp dig när du står 300 meter bort 🙂

Då får du gärna tala om vilka fantastiska lysdiodslampor du har som lyser upp 300 meter!

hoppsan förklaringen hamnande ett steg upp tar om den igen här

alla lampor jag testat klarar kraven att synas i lagens betydelse dvs att skenet kan ses på ett avstånd av 300 meter

Förut hette det att cykeln skulle vara utrustad med "strålkastare"och definierade att den skulle lysa upp ett visst antal meter som jag nu inte minns hur många. Visste att en lagändring var på g, att det skulle räcka att man syntes. Då har de tack och lov

maj 2008 tror jag det var ändringen trädde i kraft

innan fanns det inte någon regel om hur långt eller starkt ett lyse skulle lysa utan man tolkade från vissa håll ordet strålkastare som nåt som skulle kunna kasta en sken på vägen fast hur starkt det sku

Undrar om det går att ge ett självlysande finger åt de mötande bilisterna!?

På sätt o vis gör det Magnus, kallas P7, 900 lumen har jag för mig den ger. Får de flesta att blända av

Åter till reflexerna: Har normalt aldrig reflexer på racern, men VR ställer ju en del krav. Reflextejp är inte godkänd, även om den är lätt och synlig.

Reflexerna från vanliga sketna standardpedaler är små och nätta och lätta att komma över. Jag fick 4 s