Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 14:59ska du raljera över gällande regler gäller ju att känna till dom först annars blir det ju bara fånigt
ska du raljera över gällande regler gäller ju att känna till dom först annars blir det ju bara fånigt
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 15:03Det är skillnad att synas och lysa upp. Kravet är att du ska lysa upp.
Hur många cykelbelysningar lyser upp 300 meter av de som säljs?
Det är skillnad att synas och lysa upp. Kravet är att du ska lysa upp.
Hur många cykelbelysningar lyser upp 300 meter av de som säljs?
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:04syns 300 m i betydelsen att står du 300 meter bort så ser du mitt lyse dvs kravet är inte att jag med mitt lyse kan lyse upp dig när du står 300 meter bort 🙂
syns 300 m i betydelsen att står du 300 meter bort så ser du mitt lyse dvs kravet är inte att jag med mitt lyse kan lyse upp dig när du står 300 meter bort 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 15:05Då får du gärna tala om vilka fantastiska lysdiodslampor du har som lyser upp 300 meter!
Då får du gärna tala om vilka fantastiska lysdiodslampor du har som lyser upp 300 meter!
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:08hoppsan förklaringen hamnande ett steg upp tar om den igen här
alla lampor jag testat klarar kraven att synas i lagens betydelse dvs att skenet kan ses på ett avstånd av 300 meter
hoppsan förklaringen hamnande ett steg upp tar om den igen här
alla lampor jag testat klarar kraven att synas i lagens betydelse dvs att skenet kan ses på ett avstånd av 300 meter
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 15:12Förut hette det att cykeln skulle vara utrustad med "strålkastare"och definierade att den skulle lysa upp ett visst antal meter som jag nu inte minns hur många. Visste att en lagändring var på g, att det skulle räcka att man syntes. Då har de tack och lov
Förut hette det att cykeln skulle vara utrustad med "strålkastare"och definierade att den skulle lysa upp ett visst antal meter som jag nu inte minns hur många. Visste att en lagändring var på g, att det skulle räcka att man syntes. Då har de tack och lov
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:14maj 2008 tror jag det var ändringen trädde i kraft
innan fanns det inte någon regel om hur långt eller starkt ett lyse skulle lysa utan man tolkade från vissa håll ordet strålkastare som nåt som skulle kunna kasta en sken på vägen fast hur starkt det sku
maj 2008 tror jag det var ändringen trädde i kraft
innan fanns det inte någon regel om hur långt eller starkt ett lyse skulle lysa utan man tolkade från vissa håll ordet strålkastare som nåt som skulle kunna kasta en sken på vägen fast hur starkt det sku
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:23Undrar om det går att ge ett självlysande finger åt de mötande bilisterna!?
Undrar om det går att ge ett självlysande finger åt de mötande bilisterna!?
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 15:42På sätt o vis gör det Magnus, kallas P7, 900 lumen har jag för mig den ger. Får de flesta att blända av
På sätt o vis gör det Magnus, kallas P7, 900 lumen har jag för mig den ger. Får de flesta att blända av
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 17:44Åter till reflexerna: Har normalt aldrig reflexer på racern, men VR ställer ju en del krav. Reflextejp är inte godkänd, även om den är lätt och synlig.
Reflexerna från vanliga sketna standardpedaler är små och nätta och lätta att komma över. Jag fick 4 s
Åter till reflexerna: Har normalt aldrig reflexer på racern, men VR ställer ju en del krav. Reflextejp är inte godkänd, även om den är lätt och synlig.
Reflexerna från vanliga sketna standardpedaler är små och nätta och lätta att komma över. Jag fick 4 s