Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 19:54VR kan skicka med godkända reflexer med reklam, utan att höja priset till tvåtusen.
VR kan skicka med godkända reflexer med reklam, utan att höja priset till tvåtusen.
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 19:57Eller lägga energi på att hitta "godkända" reflexer. Sitter det en stämpel på dom: "godkända reflexer enligt gällande svensk lag"? Nej, jag raljerar inte. Jag udnrar fortfarande vad en godkänd reflex är. Att hänvisa till en lag hjälper inte mig när jag st
Eller lägga energi på att hitta "godkända" reflexer. Sitter det en stämpel på dom: "godkända reflexer enligt gällande svensk lag"? Nej, jag raljerar inte. Jag udnrar fortfarande vad en godkänd reflex är. Att hänvisa till en lag hjälper inte mig när jag st
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 19:57David om du cyklar i mörker - i Vätternrundan eller annars - ska cykeln vara försedd med reflexer som du själv får bekosta 🙂
David om du cyklar i mörker - i Vätternrundan eller annars - ska cykeln vara försedd med reflexer som du själv får bekosta 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 19:58Bruse får hela tiden uppfattningen efter dina inlägg att du inte läst texten jag länkade till...
Bruse får hela tiden uppfattningen efter dina inlägg att du inte läst texten jag länkade till...
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 20:00men man får när det gäller reflexerna som gubbe i min ålder ha med sig läsglasögonen för märkningen med T och E är väldigt liten i alla fall på reflexerna men bättre om dom ligger i förpackning från Herrmans http://www.bherrmans.fi/reflectors.html
men man får när det gäller reflexerna som gubbe i min ålder ha med sig läsglasögonen för märkningen med T och E är väldigt liten i alla fall på reflexerna men bättre om dom ligger i förpackning från Herrmans http://www.bherrmans.fi/reflectors.html
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 20:00hade fler tjatat på cykelhandlaren hade nog bra sidoreflexer varit lättare att hitta
hade fler tjatat på cykelhandlaren hade nog bra sidoreflexer varit lättare att hitta
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 20:03På natten sover man. På dagen är cafeerna öppna, och på dagen syns den snygga cykeln, den snygga cykeltröjan och den snygga cyklisten bäst. Därför cyklar man på dagen, och behöver sålunda inga reflexer för att synas på 300 meters håll.
Frågor på det?
Bra
På natten sover man. På dagen är cafeerna öppna, och på dagen syns den snygga cykeln, den snygga cykeltröjan och den snygga cyklisten bäst. Därför cyklar man på dagen, och behöver sålunda inga reflexer för att synas på 300 meters håll.
Frågor på det?
Bra
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 20:17Jorå Leif, jag har förstått att reflextejp inte är godkända och att jag enligt snåriga paragrafer ska ha godkända reflexer.
Är det inte viktigare att man syns ordenligt, än man är bokstavstrogen lagtexten? Det är alltså mer lagenligt att ha reflexer på n
Jorå Leif, jag har förstått att reflextejp inte är godkända och att jag enligt snåriga paragrafer ska ha godkända reflexer.
Är det inte viktigare att man syns ordenligt, än man är bokstavstrogen lagtexten? Det är alltså mer lagenligt att ha reflexer på n
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 20:28Bruse ökad säkerhet är ju jättebra men resonemanget kan väl då lämpligen vara
1 uppfyll lagens krav om cykelns utrustning + 2 komplettera sedan enligt egen uppfattning om nödvändig utrustning på cyklisten eller cykeln
1 godkänd reflex + 2 överlevnadsove
Bruse ökad säkerhet är ju jättebra men resonemanget kan väl då lämpligen vara
1 uppfyll lagens krav om cykelns utrustning + 2 komplettera sedan enligt egen uppfattning om nödvändig utrustning på cyklisten eller cykeln
1 godkänd reflex + 2 överlevnadsove
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2009, 20:31Har ni tänkt på att många cykelhandlare säljer cyklar med de föreskrivna reflexerna, som vi egentligen bara behöver när det är mörkt. Men de sätter inte på någon ringklocka som lagen förespråkar att du ska ha jämt? Mao säljer dom olagliga cyklar. Men det
Har ni tänkt på att många cykelhandlare säljer cyklar med de föreskrivna reflexerna, som vi egentligen bara behöver när det är mörkt. Men de sätter inte på någon ringklocka som lagen förespråkar att du ska ha jämt? Mao säljer dom olagliga cyklar. Men det