Quote from Guest on 24 February 2008, 13:25Jag tänker främst på gruppträning där upplägget är givet, exempelvis Spinning 60 min. Skulle ni då regga det som spinning 60 min eller som spinning 45 min om sista 15 minutrarna är stretch?
Och om man använder pulsklocka, stänger ni av klockan när träning
Jag tänker främst på gruppträning där upplägget är givet, exempelvis Spinning 60 min. Skulle ni då regga det som spinning 60 min eller som spinning 45 min om sista 15 minutrarna är stretch?
Och om man använder pulsklocka, stänger ni av klockan när träning
Quote from Elias Engqvist on 24 February 2008, 13:35Jag skriver 60 min även om vi stretchar de 10 sista minuterna... Och pulsbandet använder jag bara då jag springer eller cyklar ute...
Jag skriver 60 min även om vi stretchar de 10 sista minuterna... Och pulsbandet använder jag bara då jag springer eller cyklar ute...
Quote from Lotta Lindström on 24 February 2008, 13:43Har aldrig spunnit så det kan jag inte svara på men när jag styrketränar reggar jag hela tiden jag håller på. Tränar jag 60 minuter reggar jag 60 minuter. Det blir liksom enklast så. Stretchingen efteråt reggar jag inte.
Har aldrig spunnit så det kan jag inte svara på men när jag styrketränar reggar jag hela tiden jag håller på. Tränar jag 60 minuter reggar jag 60 minuter. Det blir liksom enklast så. Stretchingen efteråt reggar jag inte.
Quote from Galderma Fritidsförening on 24 February 2008, 13:48mina danslektioner är 60 minuter men 15-20 minuter går åt till gemensam stretching och gemensam styrketräning (oftast enkla saker som typ armhävningar, situps, rygglyft, dips).
Jag reggar det som Dans 60 min och skriver i kommentaren "inkl. styrka och st
mina danslektioner är 60 minuter men 15-20 minuter går åt till gemensam stretching och gemensam styrketräning (oftast enkla saker som typ armhävningar, situps, rygglyft, dips).
Jag reggar det som Dans 60 min och skriver i kommentaren "inkl. styrka och st
Quote from Jan Lundquist on 24 February 2008, 13:48Om jag är på ett 60 min body pumppass så reggar jag 60 minuter därför att jag tycker att både uppvärmning, stretch och avslappning ingår i träningsmomentet.
Om jag är på ett 60 min body pumppass så reggar jag 60 minuter därför att jag tycker att både uppvärmning, stretch och avslappning ingår i träningsmomentet.
Quote from Lena Bjerlöw on 24 February 2008, 13:49När jag går på pass, som spinning, pump eller liknande, reggar jag alltid tiden som passet håller på, alltså inkl stretch. Pulsklockan stänger jag av då jag hoppar av cykeln för att stretcha.
Men löpning, då reggar jag bara den effektiva tiden. Tar inte
När jag går på pass, som spinning, pump eller liknande, reggar jag alltid tiden som passet håller på, alltså inkl stretch. Pulsklockan stänger jag av då jag hoppar av cykeln för att stretcha.
Men löpning, då reggar jag bara den effektiva tiden. Tar inte
Quote from Jan Lundquist on 24 February 2008, 13:50Dessutom vad spelar 5 min hit eller dit för roll i det stora perspektivet?
Dessutom vad spelar 5 min hit eller dit för roll i det stora perspektivet?
Quote from Funbeat user on 24 February 2008, 14:04Eftersom jag anser att stretch är träning så räknar jag givetvis in stretchen - däremot räknar jag ofta av fem minuter för diverse svinn och dötid.
Helst redovisar jag stretchen dock för sig, men just när det gäller pass så låter det sig ofta inte göra ri
Eftersom jag anser att stretch är träning så räknar jag givetvis in stretchen - däremot räknar jag ofta av fem minuter för diverse svinn och dötid.
Helst redovisar jag stretchen dock för sig, men just när det gäller pass så låter det sig ofta inte göra ri
Quote from mårten jansson on 24 February 2008, 14:22Jag gör som många andra verkar det som: Går jag på 60 min spinning så registrerar jag 60 min. Men cyklar jag ute i 60 minuter och sedan stretchar så reggar jag bara cyklingen. Tror att det har att göra med att när man tränar ute kan man skriva in hur lång
Jag gör som många andra verkar det som: Går jag på 60 min spinning så registrerar jag 60 min. Men cyklar jag ute i 60 minuter och sedan stretchar så reggar jag bara cyklingen. Tror att det har att göra med att när man tränar ute kan man skriva in hur lång
Quote from Magnus Gelang on 24 February 2008, 14:38Jag reggar hela tiden som ett pass håller på. Går jag på gympa 60 minuter så reggar jag alltså Gympa 60 minuter.
Pulsklocka har jag ingen så den frågan har jag inget svar på.
Jag reggar hela tiden som ett pass håller på. Går jag på gympa 60 minuter så reggar jag alltså Gympa 60 minuter.
Pulsklocka har jag ingen så den frågan har jag inget svar på.