Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringRegistrera tävling/träning
You need to log in to create posts and topics.

Hur brukar ni registrera tävling och träning när del gäller OL på FB?

Man springer ju lite mer än fågelvägen, plus sträckan till start.

Jag testade att regga olika intervaller, dvs till start, tävling osv. Då kan man se vilken km-tid man har om man titt

Nu tävlar jag ju inte i orientering och har inte så många att jämföra mig med i kamratkretsen.

Men jag brukar sätta upp uppvärmning för sig och där i räkna in sträckan till start.

Och sen redovisa den officiella distansen för banan. Jag och de flesta

Jag skriver alltid in banlängden. Det är den som står i resultatlistan od. Det är ju så nära den en orienterare försöker komma. Det är ju km-tiden i förhållande till den som är det intressanta för det säger en del om hur terrängen var och hur svår banlägg

På träning lägger jag in ruttlängden och på tävling blir det banlängden. Uppvärmning på tävling får nog bli ett eget pass eller så bjuder jag på den.

Har dock inte tävlat än, så jag får se angående uppvärmningen.

Uppvärmningen brukar jag lägga som ett eget pass eller strunta i alls att registrera.

Jag brukar lägga in löplängden men i själva kommentaren ha med banlängden.

Tror jag gör så att jag registrerar tävling med banlängd och officiell tid, medan träning blir uppskattad löpt längd och faktiskt tid.

Då får jag med km-tiden som är intressant på tävling, men kanske inte lika mycket på träning. Och då missar jag inte så