Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumFunPumpRegler FunPump
You need to log in to create posts and topics.

Här är reglerna för träningsgruppen ”FunPump” (rev 1):

LÄS ALLT NEDANSTÅENDE NOGA!

Starten går den 22 September och pågår till den 14 December, dvs 12 veckor, innehållande 3 faser.

FAS 1
Alla ska göra 10 km/vecka under v.39, 40, . Missar man att göra

Jag tycker att man får räkna 1 km som 1 km om man håller ett visst tempo.
Om man håller minst tempot enl. nedan så tycker jag att man får räkna 1km som 1 km.

Promenad 6 km/h
Löpning 10 km/h
Längdskidor 12 km/h
Cykel 20 km/h
Crosstrainer 20 km/h

Jag t

Löpningen ska givetvis vara minst 6km/h inte 10km/h som jag skrev som förslag.

Eftersom vi alla är på olika nivåer är det väl lite svårt att ha den formen av uträkning på sträckan för många pulshöjande aktiviteter?
En annan är ju glad om man kan vara runt 30min, när man springer 5km och då har man pressat sig som fan. Glöm inte bort

Min tanke var bara att ju högre tempo man håller desto mer "belönad" blir man.

Orientering då?
Just nu räknas den som "latmansaktivitet" efterom man väldigt sällan kommer upp i 6km/h.
En normaltränad brukar ligga runt 10-12 km/h och jag ligger på 15km/h. Jag kommer alltså aldrig komma upp i att få räkna fulla sträckan om jag inte sp

OBS, vi har tagit bort samtliga max begränsningar - nu är det bara att köra! (t+)
(Det kan ev. tillkomma runt dom sista veckorna i fas 3, men då är vi alla så vältränade och vill ha nya utmaningar.)

Här är reglerna för träningsgruppen ”FunPump” (rev 2):

Nu är vi igång och kör uppvärmining/mjukstartvecka. Innan veckan är slut kommer de nya reglerna att läggas upp.

här är en kort summering av veckomålet:

v.4 - 10km
v.5-8 - 15km

v.9 - 20km Sportlovsvecka - vad passar då bättre än att vara extra sportig och öka! 🙂

v.10 - måste regga minst ett pass där man använder skidor och/eller stavar och gärna föreviga det me